Niskajäykkyys ja selkä
09.11.2014
moi. Mulla on niskat ja selkä jumissa kesto jännitystä hiihdän ja lenkkeilen 5 kertaa viikossa mutta jos on niskat jumissa nii eikö se aiheuta muita tuntemuksia eri puolilla päätä mulla aiheuttaa todella lievää mulla on koko selkä jumissa ja mun koko kropan eri puolilla välillä on semmosii yhtäkkinäisii pistoi, tuntemuksii tunnen ei oo mitään jatkuvaa. Nukun erinomaisesti nukkumisessa sitten ei ole mitään tuntemuksia. auttaisko jäykkyyteen vaikka se mainoksissa pyörivä Therma Care lämpö tyyny? jari
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
10.11.2014
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Nuorisotiedottaja Sanna
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Hieno juttu, että huolehdit kunnostasi ja harrastat paljon liikuntaa. Aerobinen liikunta viisi kertaa viikossa vaati vastapainoksi myös paljon kehonhuoltoa. Huolehdithan siis riittävästä venyttelystä. Voisit miettiä myös vaikkapa yhden hiihto- tai juoksukerran vaihtamista lihaskuntoharjoitteluun viikossa. Jotta keho kuormittuu tasapuolisesti, on tärkeää harrastaa liikuntaa riittävän monipuolisesti: sekä kestävyyttä, nopeutta, voimaa että notkeutta kehittäviä lajeja. Myös hieronnasta voisi olla paljon apua selkä- ja niskaongelmiisi.
Therma Care –lämpötyyny voi tuoda hetkellisesti apua lihasjäykkyyteen, mutta jatkuvat selkä- ja niskajumit sekä kuvailemasi tuntemukset eripuolilla kehoa vaativat ehdottomasti tarkempaa selvittelyä. Sinun kannattaa pyytää lääkärin arvio tilanteeseesi. Lääkäri voi määrätä sinulle tarvittaessa esim. fysioterapiaa. Fysioterapeutti puolestaan voi ohjata oikeanlaisessa kehonhuollossa ja venyttelyssä.
Toivottavasti löydät avun ikävään vaivaan.
terveisin,
Maria – Nuortenelämä.fi