Addiktio tiettyyn painoon.
15.09.2017
Hei!
Mull on ongelma siinä, ett mua ei kiinnosta vittuakaa miltä näytän, mutt vaa-alla (miten ikinä kirjotetaan) on väliä. Sen lukema pitäis olla just 44,6kg. Mutt se on tosi vaikeet pitää paino siinä. En tiiä onko mull joku addiktio siihen painoon mutt se bmi olis tasan 16. Whatever
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
24.09.2017
Hei!
Kerrot viestissäsi "addiktiosta" tiettyyn painoon ja toteatkin, että painon pitäminen tietyssä lukemassa on haasteellista. Ja niin onkin, yksilön paino saattaa päivänkin aikana vaihdella huomattavasti. Se mitä viestistäsi jäin kaipaamaan, on se, mitä mahdollisesti teet saadaksesi painon pidetty tietyssä lukemassa, koska käytetyt keinot saattavat olla terveydelle haitallisia. Oletko kertonut asiasta kotonasi äidillesi tai kouluterveydenhoitajalle? Suosittelisin käymään nyt alkuun ainakin kouluterveydenhoitajalla, jotta hän voi tarvittaessa pitää sinua itse seurannassaan tai hän voi ohjata sinua eteenpäin asuinpaikkakuntasi mahdollisuuksien puitteissa. Syy miksi suosittelen sinua kertomaan asiasta, on se, että mainitsemasi "addiktio" saattaa johtaa jopa anorexiaan tai bulimiaan ellei asiaan puututa riittävän ajoissa ellet saa tukea terveessä suhtautumisessa omaan painoosi ja normaaleihin painonvaihteluihin.
Miia terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja -Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.