en ole varma
31.08.2015
hei! olen miettinyt että olenko ylipainoinen olen 13 vuotias tyttö 179cm ja painan 57kg minua sanotaan erittäin useasti lihavaksi tai läskiksi niin olen alkanut miettiä että onko tämä totta :/
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
04.09.2015
Hei ja kiitos viestistäsi.
Olet kasvavassa iässä ja kehosi kehittyy kovaa vauhtia. Elimistösi tarvitsee monipuolista ravintoa sekä liikuntaa. Muista siis huolehtia, että elimistösi saa riittävästi "polttoainetta".
Et ole missään nimessä lihava tai läski. Tärkeintä on, että olet itse tyytyväinen ja sinusta tuntuu hyvältä ja viihdyt omassa kehossasi. Sinuna siis ohittaisin nuo kommentit. Tosin voi olla hyvä kysyä niiltä, jotka sinua lihavaksi ja läskiksi haukkuvat, että miksi niin tekevät, koska se ei pidä paikkaansa.
Monipuolisesta ruokavaliosta ja painosta voit lukea lisää:
- Decibelin sivulla: http://www.decibel.fi/tietoa/keho/ruokavalio-ja-paino
- Nuortenelämän sivulla: http://www.nuortenelama.fi/elavaa-elamaa/hyvinvointi-ja-terveys/ravinto-3152
Liikuntaan liittyen voit tutustua myös seuraaviin sivuihin:
- Decibel: http://www.decibel.fi/tietoa/keho/liikunta
- Nuortenelämä: http://www.nuortenelama.fi/elavaa-elamaa/hyvinvointi-ja-terveys/liikunta-2007
terveisin,
Mika - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.