Läskikö?
07.03.2016
Pakko sanoa että oon pettyny teidän porukkaan. Olen yrittänyt noudattaa teidän ohjeita ja kysynyt paljon apua, mutta suoraan sanottunu ei oo toiminu vittuakaan.(anteeksi kielen käyttö!) Voin sanoa että tää on vika kerta ku kysyn apua ennen ku hankkiudun johonki hoitoon. Eli koittakaapas neuvoa jotinko muuten miten ootte jo nyt neuvonut tähän mennessä!! Oon lihonnu saatana 2 viikossa melkee 5kg! Ei oo normaalia!!!! Siis nyt rupee menee hermot vaikka liikun suht paljon ja koulus menee iha ok nii silti joku mättää. Eikä oo kyllä yhtää himo kesälomille ku saatana näin käy!! Musta tulee ihan samanlainen kohta ku omasta äitistä ja isosiskosta....:( + kaveritki on jo kysyny et oonko lihonnu...abloodit mulle... tuolla info boksissa kerroin tarkat tiedot ittestäni joten huomaatte varmaa että ei oo kaikki kondiksessa... oon nimittäi oikeesti lihonnu koska huomaan et reidet on turvonneet samoin käet ja kasvot. Myös mahaan ja selkään on tullu lisää läskiä!! Siis oikeesti tää on mulle tosi henkilökohtasta ja en tiiä pitäskö mennä puhuu terkkarille tai jotain. Oisko se hyvä vaihtoehto? Apua tarvitseva!

Nuorisotiedottajat Jenny ja Tessi Vastaa
08.03.2016
Hei Apua tarvitseva!
Harmi, että koet ettet ole saanut apua meidän ohjeistamme ja ikävä kuulla, että voit huonosti omassa kehossasi :( Toivomme todella että saat apua, joten kyllä on varmasti hyvä asia, että käyt juttelemassa terveydenhoitajan kanssa, koska asiantuntijan kasvotusten kohtaaminen on aina paras vaihtoehto jos vaikuttaa siltä, ettei apu löydy muuten.
Muistaaksemme ainakin ravintoneuvojamme on vastannut kysymykseesi aikaisemmin ja olet ilmeisestikin kokeillut noudattaa hänen ohjeitansa mutta kertomasi perusteella, huonoin tuloksin. Mikäli säännöllinen syöminen ja kuntoilu eivät auta, voisi olla hyvä että käyt ottamassa verikokeen, josta näkisi ainakin mikäli lihomisen aiheuttaakin jokin kehosta johtuva asia, kuten esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta (vaihtoehtoisesti mahdollisuuden poissulkeminen). Et tosin ole ole ylipainoinen ja kehon muokkaamisessa liikunnan ja ruokavalion avulla voi mennä jonkin aikaa. Mikäli tulkitsimme kysymyksesi oikein, äitisi ja siskosi ovat ylipainoisia?...emme ihan varmoja ole jos sitä tarkoitit mutta jos näin on, on senkin takia ihan hyvä käydä tarkistamassa mikäli verikokeesta löytyy jotain perinnöllistä, mikä selttäisi painon nousun/turvotuksen. Kerro terveydenhoitajalle nämä samat asiat kuin olet kertonut meille niin hän voi paremmin kartoittaa syyn oireisiin.
Toivottavasti tiedät, että olet ainutlaatuinen ja että voit kääntyä meidän puoleemme aina, vaikka olosi ei olisikaan superhyvä. Toivottavasti tämä asia kääntyy kohtaan parempaan suuntaan!
Halauksin, nuorisotiedottaja Jenny ja terveydenhoitaja-seksuaalineuvoja Tessi