ongelmii painossa
12.04.2015
Niin eli oon siis vähän aikaa sit täyttäny 15 ja myös noin 3 viikko sit rupesin käymäänsalilla. Pituutta oli tuolloinku alotin niin noin 161 cm ja painoo 62. Tuolloin aattelin et oon ihan sairaan lihava, mutta nyt oon vielki suunnillee 161cm mut painan 65kg. Siis mitä oon tehny väärin ja mitä mulle oikeen tapahtuu?
Onko mitään yksinkertaista keinoa saada painoo pois noin se 5-7 kg. Käyn joka viikko väh.3 salilla ja yritän syyä normaalisti?
voitteko neuvoa mitä kannattaisi syyä ja mitä ei? Auttaako joku tee laihduttamaan? jabba

Terveydenhoitaja-Kätilö Annika Vastaa
Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
20.04.2015
Hei!
Vastaukseni tietoihin salaisessa ruudussa; kyllä -se on mahdollista. Sekä siitä syystä kun mainitset että elämäntilanteen muutoksen vuoksi lähiaikana. Ihan normaalia on.
Ennen kuin aloit kuntoilla, olit normaalipainoinen. Eli painon vuoksi sinun ei tarvinnut alkaa kuntoilemaan salilla. Mutta tiedäthän sinä, että lihakset painavat enemmän kuin rasva? Olet siis kasvattanut lihaksia viime viikkoina. On ihan loogista, että painosi on noussut hieman. Salitreeni on todella hyvä jos haluaa rakentaa kehoaan ja muokata kurvejaan halutun näköisiksi! J Toinen vaihtoehto on panostaa enemmän liikkumiseen esim. zumbaan, uintiin, lenkkeilyyn jne.
Kehosi on nyt keskellä murrosikää ja kehittyy siitä vielä. Panosta sopivasti aikaa kuntoiluun ja sopivasti aikaa koulutyöhön, myös sopivasti sosiaalisiin suhteisiin eli aikaan kavereiden kanssa ym.
–niin voit sekä psyykkisesti että fyysisesti parhaiten!
Ystävällisesti terveydenhoitaja-kätilö Annika