Penis
15.10.2021
Hej jag grubblar på min penis storlek för den är 7cm utan stånd och 13cm med stånd är det normal för en 14 åring Kille

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
25.10.2021
Hej,
Ja. Det är helt normal storlek för en kille i din ålder.
Eftersom killar i din ålder utvecklas så väldigt olika, både i olika takt och mot olika mål, så finns det väldigt lite siffror på vad som anses "normal penisstorlek" för killar mitt i puberteten. Men eftersom medelstorleken för en erigerad penis för vuxna finländska män är runt 14 cm så låter du helt normal.
Ta det lugnt och ha tålamod med din kropp. Den gör sitt bästa hela tiden.
Kram,
Tessi