Poikaystävän penis
08.05.2014
Olen vasta aloittamassa yhdyntöjä. Poikaystävän penis muuttuu täysin punaiseksi, kun hänellä alkaa seisoa. Olen harrastanut hyväilyä muutamien poikien kanssa eikä kenelläkään toisella ole ollut sellaista punertuvaa penistä. Onko normaalia, kun peniksen varressa näkyy suonia? Poikakaverin esinahkakin on erilainen kuin muilla eli sitä on paljon ja terska ei näy vaikka poikakaverilla olisi erektiokin. Miten poikaystävän saisi ajamaan loputkin alapään karvat eikä vain pelkistä kiveksistä? Jostain syystä tykkään, että poikakaverillakin olisi karvaton alapää. Onko joku asento paras ensimmäiselle yhdynnälle? Frida

Nuorisotiedottajat Lena ja Liselott Vastaa
14.05.2014
Hei Frida!
Hyvä, että kysyt sinua askarruttavista asioista!
Se, että poikaystäväsi penis muuttuu punaiseksi erketion aikana on täysin normaalia, sillä erektion aikana verenkierto lisääntyy huomattavasti peniksessä. Jos poikaystäväsi ei itse tunne kipua tai epämukavuutta punertumisen takia, ei siitä tarvitse välittää. Peniksen varressa olevat verisuonet ovat myös täysin normaaleja. Ne näkyvät erityisen hyvin juuri peniksessä, sillä se ei sisällä ihonalaista rasvaa muiden kehon osien tavoin.
Esinahkan määrä vaihtelee pojasta toiseen, joillakin sitä on enemmän kuin toisilla. Joillakin esinahka voi myös olla kireä, eikä se silloin välttämättä "rullaudu" terskan päältä. Jos esinahka ei aiheuta kipua ja esim. yhdyntä ja itsetyydytys onnistuu poikaystävältäsi vaivatta, on esinahka täysin normaali ja hänellä sitä vain sattuu olla "tavallista" enemmän.
Alapään karvattomuus on asia, josta voi olla montaa mieltä, mutta todellisuudessa karvat kasvavat siellä syystä. Pojilla karvoituksen tarkoitus on huolehtia alapään "ilmastoinnista" ja pitää kivekset muuta kehoa kylmempänä (aivan kuten niiden kuuluukin olla). Karvoituksen ajaminen voi aiheuttaa myös kutinaa ja tulehduksia. Jos haluat, että hän ajaa karvoituksensa, pitää sinun yksinkertaisesti ottaa asia esille hänen kanssaan - aina parempi puhua suoraan kuin vihjailla.
Mitään parasta asentoa ekaa kertaa varten on vaikea sanoa, kannattaa tehdä niin, miten teistä tuntuu hyvältä ja luontevalta. Ei kuitenkaan kannata heti ryhtyä kokeilemaan mitään luonnotonta akrobatiaa vaativia asentoja, vaan mielummin aloittaa varovaisesti. Monet tytöt ovat mielellään päällä, sillä silloin he voivat itse säädellä kuinka nopeasti ja kuinka syvälle poika tulee. Tämä on kuitenkin makuasia ja voittehan myös vaihtaa asentoa yhdynnän aikana. Pääasia on kuitenkin se, että te molemmat tunnette olevanne "turvassa" ja pystytte olla luontevasti ja nauttia tilanteesta, yhdynnästä ei pidä tehdä liian "vaikeaa".
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott
p.s. huolehdittehan myös ehkäisystä! :)