Ahdas esinahka?
20.12.2017
Hei. Olemme tyttöystävän kanssa valmiita harrastamaan seksiä. Minua kuitenkin huolettaa... saan esinahan vedettyä taakse, mutta sen jälkeen se jää sinne jumiin ja menee takaisin terskan päälle vain vaivalloisesti kun sitä siihen kaksin käsin väännän. Jos harrastamme seksiä, niin voiko esinahka jumittua entistäkin pahemmin terskan taakse? Masturboidessa pidän aina esinahkaa päällä, sillä en uskalla vetää sitä taakse, koska pelkään, että se jumittuu sinne. Taakse se menee kyllä ihan helposti, vaikka pitää aika pitkään vetää että se yltää taakse asti... onkohan minulla liian pitkä esinahka? Terskassani on myös yksi kiinnike oikealla sivulla. Voiko se irrota seksin aikana ja onko se vaarallista? Tarvitsen neuvoja
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
20.12.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Kun puhutaan ahtaasta esinahasta, esinahka ei monestikaan mene lainkaan terskan taakse tai sitten esinahka "avautuu" vain hieman mutta ei liu'u terskan päälle tai taaksekaan. Sitä onko sinulla liikaa esinahkaa on vaikea sanoa näkemättä. Miten paljon kullakin on esinahkaa, on yksilöllistä. Kerrot kuitenkin, että saat esinahan terskan taakse mutta palauttaminen on haasteena. Suosittelisin että varaat ajan lääkärille, terveyskeskuslääkärikin osaa arvioida tilanteen, et siis tarvitse aikaa erikoislääkärille. Lääkäri voi näkemänsä perusteella vastata sinua askarruttaviin kysymyksiin ja lääkäriltä saat myös vastauksen siihen onko tarvetta jatkotoimenpiteisiin. Ajanvarausta lääkärille ei tarvitse jännittää eikä pitkittääkään. Asiassasi ei liioin ole mitään hävettävää ja on hyvä käydä lääkärillä tarkistuttamassa tilanne.
Miia terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.