Alasuoja
10.01.2018
Voiko alasuojaa käyttää liikaa. Pidän suojaa jo aamusta alkaen ja otan sen pois kotona.
Suoja tuntuu hyvältä ja puolierektio on jatkuva kun suoja on päällä. Aamulla on pakko runkata ennen pukemista koska jo ajatus munasuojasta saa aikaan erektion.
Käyttävätkö muut pojat munasuojia yhtä paljon?
Voiko suojan jatkuvasta käytöstä olla haittaa.
Äiti tietää kai jotain koska se pesee pyykit ja pyykkikorissa on aina spermaiset munasuojat. Mulla on kaapissa viidet suojat joita pidän vuorotellen hygienia on kai kunnossa. Äiti käyttää aina kumihanskoja kun se heittää mun pyykit koneeseen ja se pesee mun pyykit erikseen. Äiti on myös ostanu suojia lisää kun pyysin. Näiden käytöstä ei ole kuitenkaan puhuttu mitään vaikka sen täytyy tietää.
Kerran se vihjas että lakanoita ei tartte sotkea spermalla ja pyyti käyttämään paperia. Munareiden spermasuudesta se ei ole sanonu mitään ymmärtää kai että sitä tulee kun suoja on päällä. Silti se ottaa aina lakanat pois mun sängystä kertakäyttöhanskat kädessä ja koskee pestyihinkin munareihin vain kertakäyttöhanskoilla. Siitä tulee jotenkin likainen olo.
Mitä pitää sanoa jos isä tai kaverit ottaa munasuojat puheeksi. Välitunnilla oli yksi painimatsi jossa toinen huomasi munarit mutta ei se sanonu mitään sillä itellä ei ollu. Olenko biseksuaali koska myös muiden alasuojien käyttö kiinnostaa. Painimatsin aikana kourin sitä tarkoituksella kun tutkin onko sillä munareita. Kavereiden kanssa en ole viittiny ottaa asiaa puheeksi vaikka tuijottelen niiden etumuksia kun mietin että käyttääkö ne munareita.
Olenko jotenkin epänormaali kun haluan pitää munareita ja ne tuntuu hyvältä.

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
11.01.2018
Hei,
voit käyttää alasuojia ihan miten paljon haluat. Muut ihmiset on kuitenkin otettava huomioon, eli ei ole sopivaa kouria ketään alapäästä, edes tunnustellaksesi käyttävätkö he suojuksia vaiko eivät.
Kaikki mitä itsesi kanssa teet, on täysin sinun oma yksityinen asiasi, ja varsin ok, kunhan et satuta tai loukkaa itseäsi etkä ketään muuta.
En tiedä, käyttävätkö muut nuoret tai aikuiset suojia vapaa-ajallaan.
Ihmisillä on kuitenkin hyvin erilaisia mieltymyksiä ja fantasioita.
Tämä on sinun fantasiasi ja saat siitä mielihyvää. Biseksuaali tarkoittaa sitä, että on kiinnostunut seksistä molempien sukupuolten kanssa, sekä miehen että naisen. Et siis ole biseksuaali siksi että muiden suoja-asiat kiinnostavat sinua.
Mitä taas äitiisi tulee, niin olisin sitä mieltä, että olet jo sen verran aikuinen, että voisit vaikkapa ihan itse pestä alasuojasi. Kun kerran huomaat että se ei äidillesi ole mieleistä tekemistä. Et ole enää pieni lapsi, joten mielestäni voit ottaa hyvin asian hoitaaksesi.
Kerää likapyykkisi, suojukset ja likaantuneet lakanat vaikkapa pussiin ja pese kaikki kerralla. Jollet osaa käyttää pesukonetta, äitisi varmaankin mielellään opastaa sinua. Ja lakanatkin osaat varmasti itse vaihtaa sänkyyn. Nämä ovat taitoja joita on joka tapauksessa hyvä opetella, asut kuitenkin joskus omillasi.
Seksuaalisuus ja seksi ovat iloinen asia, mutta tämä pyykkijuttu on jo asia johon et oikein voi odottaa enää äitisi apua. Hän varmasti tietää ja ymmärtääkin, mutta tässä kohtaa sinun on hyvä tulla häntä vastaan.
Kenenkään mielestä ei ole mukavaa pestä vaatteita joissa on toisen eritteitä, vaikka asia ei muuten häntä häiritsisi millään tavalla. Jos ajattelet asiaa hänen kannaltaan, varmaankin ymmärrät että hän haluaa käyttää hansikkaita.
Tee siis äitisi kanssa sopimus, että voit huoltaa tämän osan pyykistäsi ihan itse. Ja mieti valmiiksi, mitä vastaat, mikäli isäsi kysyy asiasta. On itsestäsi kiinni miten paljon haluat asiasta kertoa.
Samaa koskee kavereitasi, ja jos nyt tilanne tulee yllättäen eteesi esimerkiksi koulussa, niin sano vaikka että loukkasit itsesti jossain, ja suojat on siksi koska pienintäkään iskua ei nyt saa moneen viikkoon tulla.
Muutoin niiden käytöstä ei sinänsä ole mitään haittaa, kunhan ne ovat sopivan kokoiset. Liian ahtaat suojat eivät ole hyvä juttu koska kivespussi on puristuksissa eikä veri kierrä kunnolla. Samoin lämpötila kiveksissä nousee helposti liian korkeaksi, ja tämä voi vaikuttaa siemennesteen laatuun pitkällä tähtäimellä. Hygienia on äärimmäisen tärkeää, ja muista pestä myös itse suojus päivittäin, ei vain suojakankaat.
Terkuin, Kristiina