Esinahan kiinnikkeen repeäminen
05.07.2018
Oon 12v poika ja esinahkani kiinnike repes irti ku masturboin. Meni siit päält poikki ja repes sinne alas päin. Tuli runsaasti verta. Ja nyt aina ku rullaan esinahkaa alas nii repeytyy lisää ja tulee verta. Että paraneeko itestään vai pitääkö mennä lääkäriin? Kiitti jos voitte auttaa. Kurkkumopo
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
06.07.2018
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terveisin, nuorisotiedottaja Liselott
PS: lyhyt vastaus kysymykseesi on kyllä, nyt sinun pitää näyttää haava lääkärille.
Hei Kurkkumopo!
Kiitos viestistäsi. Niin kuin itsekin pohdit ja Liselott neuvoi, kannattaa mennä lääkäriin. Hän osaa arvioida tilanteen parhaiten ja antaa sinulle tarkemmat ohjeet, mitä tehdä, jotta haava paranisi mahdollisimman hyvin ja nopeasti. (Kiinnikkeen pienemmät repeämät paranevat yleensä itsestään, mutta sinun tapauksessasi olisi hyvä käydä lääkärillä).
Varaa aika terveysasemalta: https://www.kouvola.fi/index/sosiaali-jaterveyspalvelut/terveysasemat/kouvolanterveysasema.html. Voit pyytää esimerkiksi huoltajaasi tai kaveria mukaan terveysasemalle tueksi odotusaulaan, jos yksin meneminen jännittää. Kouluaikoina tällaisissa asioissa voi olla yhteydessä kouluterveydenhoitajaan.
Sinun kannattaa välttää alueen rasittumista – eli olla masturboimatta siihen saakka, kun haava on parantunut. Haava kannattaa pitää puhtaana ja pestä vedellä päivittäin. Kun taas pystyt masturboimaan, voit käyttää siinä liukuvoidetta, joka estää ihoa hankautumasta rikki. Liukuvoide kosteuttaa ihoa ja voi myös lisätä nautintoa. Liukuvoiteita on erilaisia ja niitä voi ostaa tavallisista kaupoista ja apteekeista.
Tsemppiä ja mukavaa kesää sinulle! :)
Terkuin, Riina – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.