esinahan tuottama nautinto
03.03.2022
Liikkuuko pojilla esinahka yhdynnän aikana terskan päällä edestakaisin? Sekö heille tuottaa sen seksuaalisen nautinnon? Mistä ympärileikattu poika voi saada nautintoa? Voiko ympärileikattu pippeli tuntua tytöstä yhtä nautinnolliselta yhdynnässä? Haluaisin vielä tietää minkä ikäisille ynpärileikkauksia Suomessa tehdään?
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
09.03.2022
Heippa!
Kyllä, esinahka liikkuu yhdynnän aikana. Se on varmasti osa nautintoa,
mutta nautintoon liittyy monta muutakin asiaa. Tunteet, kiihottuneisuus,
visuaaliset ärsykkeet eli ns silmänruoka.
Teoriassa seksuaalisen nautinnon voi saada lähes mistä tahansa eikä näin
ollen sukuelimet ole ainoa seksuaalisen nautinnon väline. Näin ollen
ympärileikatulla miehellä on aivan yhtälainen vslmius saada nautinto
yhdynnässä tai jollain muulla keinolla.
Monenlainen käsin hyväily, suulla hyväily tuottaa suurta nautintoa
parhaimmillaan. Se, mistä kukakin eniten nauttii on hyvin yksilöllistä.
Siksi on vaikea sanoa onko esimerkiksi tytön / naisen nautinto
samanlainen yhdynnässä. Huolellinen valmistelu ja esileikki eli ns
tunteiden ja kiihottumisen herättely on aina tarpeen.
Ympärileikkauksia tehdään kyllä jo ihan lapsillekin, mutta useimmiten
vasta siinä murrosiän kynnyksellä, ja silloinkin vain
lääketieteellisistä syistä. Esim jos esinahka on niin ahdas että se
vaikka hankaloittaa peseytymistä tai virtsaamista.
Terkuin Kristiina, seksuaalineuvoja