Esinahka ja terska
26.06.2017
Hei, esinahkani valuu itsestään pois terskan päältä ja terska on kokonaan paljaana. Onko siitä haittaa? Välillä terska hankautuu kun liikkuu. Onko jotai alushousuja/boksereita missä penis pysyisi paikallaan? Nuorimies23
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
28.06.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Kertomasi kaltainen tilanne, sinulla toki esinahka on, on ympärileikatuilla pojilla/miehillä. Ympärileikatuilla, terska on jatkuvasti paljaana ja alttiina hankaukselle, eikä siitä ole haittaa. Toisaalta hankautuessaan terskan pinta ikään kuin "kovettuu" joskaan ei sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tästä saattaa olla se haitta, että terska ei ole niin kosketusherkkä kuin tilanteessa jolloin esinahka on terskan suojana.
Alusvaatekysymys on kovin henkilökohtainen. Kullakin miehellä ja naisillakin on omat käsityksensä siitä, millaisista alusvaatteista pitää. Mikäli et ole varma mikä sinusta tuntuisi parhaimmalta alusvaatteelta, suosittelen kokeilemaan erilaisia ja eri materiaaleista valmistettuja, että löydät itsellesi sopivan. Miesten kohdalla on joitain tutkimuksia siitä, että kovin tiukkoja alushousuja ja farkkuja tai muita housuja käytettäessä, nousevat kivekset normaalia korkeammalle, jolloin ne myös lämpiävät kehon lämmön vaikutuksesta enemmän kuin olisi tarpeen. Tämä liika lämpö saattaa joissakin tilanteissa vaikuttaa siittiöiden hedelmöittämiskykyyn ja liikkuvuuteen. Siksi ainakin jotkut hedelmöityshoitoihin erikoistuneet lääkärit suosittelevat käytettävän boxereita jotka ovat väljiä ja muutoinkin housuja jotka eivät kiristä.
Miia terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.