Esinahka kiinni peniksen päässää
23.12.2017
Eli oon tota 14v poika ja oon ihmetelly lähiaikoina sitä että miks mun esinahka ei mee kokonaan taakse näyttää että se olis jotenki kiinni siinä peniksen päässä en tiedä mitä neuvoksi pitääkö mennä lääkäriin.
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
05.01.2018
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Jäin miettimään, onko esinahkasi kokonaan kiinni terskan ympärillä, eikä näin ollen liiku lainkaan. Tai onko kyseessä peniksen alapuolella olevasta ihopoimusta, joka kiinnittää esinahan terskaan?
Tätä ihopoimua kutsutaan frenulumiksi. Mikäli frenulum kiristää ilman, että siihen liittyy kipua tai muuta haittaa, sille ei yleensä tarvitse tehdä mitään. Kuitenkin jos kireyden lisäksi tuntuu kipua, asiasta kannattaa käydä juttelemassa lääkärin vastaanotolla. Suosittelisinkin sinulle, että varaisit ajan lääkärille, joka voi sinut tutkittuaan kertoa mistä on kyse tai onko sinun tilanteessasi asialle mahdollisesti tehtävä jotain.
Miia - terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.