Frenulumissa repeämä
20.11.2017
Tänään kun masturboin rajusti, frenulumiini tuli repeymä josta tuli paljon verta. Esinahkani menee erektiossa juuri terskan taakse mutta ei paljon pidemmälle. Masturboin lähes aina niin että esinahka on terskan päällä. Onko tämä vakavaa, mitä teen? Esan grilli
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
29.11.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestä.
Se miten paljon esinahka liikkuu terskan päällä tai terskan taakse peniksen ollessa lepotilassa tai erektiossa on yksilöllistä. Mikäli esinahan liikkuminen tuottaa kipua, saattaa kyseessä olla tiukka esinahka, mutta sen pystyy lääkäri arvioimaan nähtyään peniksen ja esinahan. Mitä tulee frenulumin repeämään, kyseessä ei ole vakava asia ja ne paranevat yleensä itsestään, kunhan aluetta ei rasiteta hetkeen juurikaan masturboimalla. Lääkäri pystyisi kuitenkin näkemänsä perusteella arvioimaan tilanteen parhaiten. Suosittelenkin hakeutumaan lääkärin vastaanotolle mikäli asia sinua mietityttää.
Miia terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.