Iso penis - lahja vai kirous?
04.05.2014
Oon 19v ja penikseni on 22cm pitkä ja 15.5-16cm ympärysmitalta (kyllä, olen mitannut oikein). Hyviä puolia isossa peniksessäni on se, että jotkut naiset jumaloivat sitä, koska pitävät isosta. Isolla peniksellä on myös helpompi tyydyttää, jos sitä osaa käyttää. Iso penis tuo myös paljon lisää itsevarmuutta.
Huonoina puolina on sitten taas se, että joillekin naisille se on vaan aivan liian iso. Penis ei yksinkertasesti mahdu sisään ja se satuttaa naista. Jotkut naiset ovat jopa sanoneet etteivät halua sitä sisäänsä, koska se on liian iso vedettyäni housut alas. Lisäksi housuissa tahtoo aina pullottaa ja olen huomannut, että moni nainen kyylää sitä. Se on hieman noloa. Lisäksi uiminen uimalassa speedoilla nolostuttaa kaikkein eniten, koska en vain saa sitä millään piilotettua ja kaikki näkyy läpi, koska lepotilassa on myös iso.
Onko penikseni nyt niin iso pituudeltaan ja paksuudeltaan? Miten saisin yhdynnän toimimaan niin etten satuttaisi tyttöjä? Mikä edes on normaali peniksen pituus ja paksuus? "Iso" mies

Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo/LOPETT Vastaa
Nuorisotiedottaja Lena Vastaa
05.05.2014
Hei "Iso" mies!
Niin... kysymykseesi ei ole mitään yksiselitteistä vastausta, sillä peniksen koko on asia, josta jokaisella on omat mielipiteet ja omat mieltymyksensä. Kuten itsekin mainitset, pitävät jotkut naiset sitä hyvänä asiana, kun taas toiset melkeinpä pelkäävät sitä. Riippumatta siitä, onko miehellä iso tai pieni penis, ei tyydyttämisessä missään nimessä ole kyse vain koosta, sillä seksissä (olipa kyseessä sitten yhdyntä, suuseksi, hyväily tai anaaliseksi) on aina kyse myös toisen ihmisen tunteista ja niiden huomioimisesta.
Mietit peniksien normaalia pituutta ja paksuutta - miesten penisten kokoja on tutkittu ja tulosten mukaan suurella osalla miehistä peniksen pituus on levossa 6-9 cm, erektiossa taas 9-17 cm. Peniksen paksuus on useimmilla miehillä n. 6-10cm levossa ja 8-12cm erektiossa. Nämä lukemat ovat keskiarvoja, joten pienempiä ja suurempia peniksiä on tietenkin myös olemassa. Kertomasi perusteella sinä "sijoitut" kooltasi tulosten yläkanttiin.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö yhdyntä onnistuisi. Naisen emätin on keskimäärin 6-12 cm syvä ja n. 15 cm kiihottuneena. Emätin kyllä joustaa ja venyy huomattavasi yhdynnän aikana, joten myös suuret penikset mahtuvat sisään (ei välttämättä koko pituudeltaan, mutta se ei edes ole välttämätöntä) JOS nainen on tarpeeksi kiihottunut. Mikäli nainen ei ole kiihottunut, voi isompi penis tuntua työntöjen aikana palleassa epämukavalta tai kivuliaalta.
Sanot, että joskus yhdyntä ei onnistu, koska et mahdu sisälle. Kuten jo mainitsimme, on emätin venyvä ja elastinen (mahtuuhan sieltä ulos myös vauva synnytyksen aikana), joten mahtuminen ei ole mahdotonta. Kiihottuminen vaikuttaa asiaan huomattavasti, etenkin, koska emättimen suuaukon ympärillä oleva immenkalvo voi tuntua kireältä (jos nainen ei esim. ole aiemmin tai pitkään aikaan harrastanut seksiä) ja limakalvot ovat kuivat ilman kiihottumista. Suurin osa emättimestä on tunnotonta, mutta juuri emätinaukon sisäpuolella (n. parin cm aukosta) emätin on kaikkein tuntoherkin. Siksi iso penis voi sisääntyöntäessä tuntua jopa kivuliaalta.
Isompi penis vaatii siis, että tyttö todellakin on kunnolla kiihottunut ja kostunut. Siksi riittävä esileikki on tärkeää, sillä se rentouttaa tyttöä ja valmistelee häntä yhdyntään. Esileikki on siis asia, johon kannattaa kiinnittää erityistä huomiota ja johon kannattaa "uhrata" aikaa - naisilla kestää lisäksi miehiä kauemmin "lämmetä", joten pieni sormetus ei välttämättä riitä yhdynnän onnistumiseen. Myös liukuvoiteen käyttö helpottaa yhdyntää.
Olet oikeassa siinä, että kookas penis voi pelottaa monia tyttöjä; he voivat olla huolissaan siitä, että he ovat liian "kireitä" ja että heihin sattuu, jolloin he alitajuisesti jännittävät alapään lihaksia - ja silloin heihin takuulla sattuu ja peniksen sisäänvieminen voi tuntua mahdottomalta. On hyvä kysyä tytöltä miltä hänestä tuntuu ja edetä varovasti.
Asennon valinta on myös asia, joka on yhdynnän onnistumisen kannalta olennaista ja moni tyttö hallitsee tilanteen paremmin, kun saa olla päällä. Sen ansiosta hän pystyy säätelemään yhdynnän syvyyttä paremmin. Toinen hyvä vaihtoehto on sivuttaisasento.
Ja muista vielä, että seksi ei ole vain emätinyhdyntää - se on myös hyväilyä ja kiihottamista monella muulla tavalla. Naisen herkin osa on klitoris, joka ei siis ole emättimen sisällä vaan ulkopuolella. Monet tytöt eivät edes voi saada orgasmia ilman että klitorista hyväillään tai hierotaan samanaikaisesti vaginaalisen yhdynnän tai esileikin aikana.
Mitä tulee uimahallissa uimiseen, ei siihen valitettavasti löydy mitään ratkaisua - olet luotu tietyllä tavalla, etkä voi mitenkään vaikuttaa siihen itse. Etenkin, kun uimahallin säännöt yleensä edellyttävät, ettei uimaan saa tulla uimasortseissa. Ehkä voit kuitenkin koittaa "bokseri"mallisia uimahousuja, ne voisivat "peittää" tavallisia speedoja paremmin.
Terveisin seksuaalineuvoja Pirjo Nylund ja nuorisotiedottaja Lena