Kipu terskassa painaessa
09.05.2018
Minulla on ollut nyt kohta 4 päivää kipua peniksen päässä terskan kohdalla. kipu esiintyy ku siihen painaa tai jokin vaate painaa siihe ( ei tarvitse olla edes kova paine ) en ole ulospäin huomannut mitään haavoja yms ja olen nyt kuitenkin parin päivän ajan rasvannut esinahkaa siitä kohtaa bepanthenilla, mikä avuksi? Viltsu
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
23.05.2018
Hei ja kiitos viestistäsi.
Terska on herkkä alue ja siinä saattaa tuntua kipua erityisesti silloin, kun siihen jokin vaate painaa tai sitä painelee.
Jos tuo kivun tunne edelleen jatkuu, huomaat terkassasi jotakin erityistä tai kipu vaikka lisääntyy, niin suosittelen kääntymään terveydenhuollon ammattilaisen puoleen asiassa. Voit esimerkiksi käydä oppilaitoksesi terveydenhoitajan luona kysymässä mitä kannattaisi tehdä tai ottaa yhteyttä oman asuinalueesi terveysasemalle. On myös hyvä kyllä keskustella asiasta vanhempiesi kanssa. Se voi tietysti tuntua kiusalliselta, mutta on tärkeää, että he ovat tietoisia jos sinulla on terveyteesi liittyvää huolta. Hekin mahdollisesti voivat arvioida tarvitko mahdollisesti terveydenhuollon apua tilanteessa.
Tsemppiä kesään.
Terveisin Mika - Nuortenelämä.fi