märät unet
20.12.2017
Miksi pojat näkevät märkiä unia? Voiko laueta samana yönä useammin kuin kerran? Miksi kaikki eivät kuitenkaan koe niitä? Miksi ne loppuvat, eikä niitä ole enää vanhempana?

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
02.01.2018
Heippa,
Tämä liittyy murrosiän kehitykseen, kun hormonitoiminta alkaa. Samasta syystä ne loppuvat sitten aikanaan. Yölliset erektiot ja aamuiset erektiot kuitenkin usein jatkuvat, vaikkakaan niitäkään ei aina ole joka yö/aamu. Voi kyllä laueta useita kertoja yön aikana, se on mahdollista. Kaikki eivät kuitenkaan näe märkiä unia, tai eivät ainakaan muista niitä joka kerta. Riippuu varmasti paljon siitä, millainen murrosikä itsellä on, eli jos on esimerkiksi kovin masentunut ja huono elämäntilanne. Toiset ihmiset ovat enemmän seksuaalisia kuin toiset, ja siksikin on eroja siinä, miten paljon unia tms näkee.
Hyvää Uutta Vuotta!
Kristiina
seksuaalineuvoja, uroterapeutti, kätilö