Mitä teen kun sain erektion koulussa ja minulle naurettiin?
04.04.2022
Olen tavallinen 12 vuotias poika. Olen huomannut jo murrosiän muutoksia ja pippelini sojottaa välillä. Tänään luokassa alkoi seistä ennen ruokaa ja tytöt ja ihastukseni alkoivat nauraa. Yritin peitellä mutta ei onnistunut. Hävettää ja kuulin myöhemmin kun tytöt puhuivat että olen ällöttävä. Mitä teen?
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
05.04.2022
Hei,
Kertomasi yllättävä erektio on täysin normaalia iässäsi. Se voi tuntua kiusalliselta ja aiheuttaa noloja tilanteita. Muista, ettet ole varmasti ainoa luokkasi pojista, jolle se tapahtuu. Housuilla, jotka ovat paksumpaa kangasta (esim. farkut) voi aika hyvin peittää yllättävää erektiota muilta, mutta muuten sitä on vaikea välttää. Voit omalla toiminnalla myös yrittää saada muiden huomion muualle itsestäsi silloin, kun huomaat sinulla olevan erektio.
Se, miksi tytöt puhuvat siitä ja pitävät sitä ällöttävänä, johtuu todennäköisesti siitä, että tytöt eivät ole niin tietoisia siitä, mitä poikien kehossa tapahtuu murrosiässä. Kaikki on uutta, jännittävää ja kiinnostavaa. Samoin kuin poikien mielestä tytöillä alkavat kuukautiset, rintojen kasvu jne.
Saimme samantapaisesta aiheesta kysymyksen myös aiemmin. Voit käydä lukemassa kysymyksen ja vastauksen siihen täältä.
Terveisin, Piia