penis kunnossa
19.06.2018
Hei. Millä tavoin penis pysyy mahdollisimman hyvässä kunnossa läpi elämän? Haluaisin seksuualisten kykyjeni olevan niin korkealla kuin mahdollista. Onko väliä kuinka usein saa seksiä tai purkautuu muuten? Olisiko penikselle hyväksi mahdollisimman useat siemensyöksyt? Eikö ole hyvä, että seksi olisi monipuolista, sisältäen käsi, suu ja anaaliseksiä, sekä vagina-penis-yhdyntöjä? Onko jotain keinoa, jolla seksihaluja voi lisätä entisestään? Onko ruokavaliolla minkälainen merkitys? Entä voivatko halut nousta liian voimakkaiksi?
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
26.06.2018
Hei
On kyllä totta että säännölliset siemensyöksyt ovat hyväksi. Ne myös estävät eturauhasen tulehduksia. Terveydestä huolehtiminen on myös tärkeää. Ylipaino, alkoholi, huumeet, jotkut lääkkeet ja ehdottomasti tupakka ovat pahimpia erektiohäiriöiden aiheuttajia. Lääkkeistä erityisesti verenpaine-, ja masennuslääkkeet. Sillä ei niinkään ole merkitystä millaista seksiä harrastaa, muuten kuin siten, että kun teet sitä mistä nautit , voit hyvin. Ja niin usein kun se sinulle itsellesi ja kumppanillesi tuntuu hyvältä. Terveelinen monipuolinen ruokavalio, liikunta sopivassa määrin ovat eduksi. Seksi on kokonaisvaltainen juttu eli sen sujuminen on monen asian summa.
Kristiina