Suuseksin testailuu
06.05.2025
Miten pojalle annetaan pippelihieronta? Miten voi testailla sitä jos ei halua että poika tulee pian mutta kuitenkin haluaa testailla? Miten pimpille nuolemista? Vaikuttaako mitään jos pippeli ja pimppi on karvattomia? Roosa
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
27.05.2025
Moikka ja kiitos kysymyksistäsi!
Penistä voi koskettaa ja hieroa monin eri tavoin, mutta useimmista se tuntuu mukavimmalta silloin, kun mukana on liukastetta eli liukuvoidetta. Voit siis aloittaa hieromalla liukuvoidetta penikseen. Liukuvoidetta voi ostaa nykyisin myös useimmista marketeista. Myös apteekit ja seksikaupat myyvät liukuvoiteita.
Ennen hierontaa voit keskustella kumppanisi kanssa siitä, millaisesta kosketuksesta hän pitää. Kevyestä vai tiukemmasta puristuksesta, sivelystä vai mistä? Mikäli hän ei tiedä, voitte yhdessä ottaa selvää!
Penistä voi silittää, hivellä, hieroa, puristaa tai keksiä muita kosketuksen tapoja. Voit myös asettaa kätesi peniksen juureen ja liu’uttaa kättäsi ylös alas peniksen vartta pitkin. Voit käyttää molempia käsiä, katseita ja vaikka äänteitä nautintoa tehostamaan.
Mikäli ette halua pojan tulevan pian, voit vaihdella kosketusta ja jos poika meinaa laueta, voitte hyvin pitää pienen tauon tai voit hidastaa tai keventää kosketusta. Joskus laukeaminen vain tapahtuu äkisti tai nopeastikin. Älkää tehkö siitä numeroa, vaan kokeilkaa uudestaan toisella kerralla! Useampien testailujen myötä kykynne arvioida laukeamispistettä ja sitä kuinka lähellä sitä olette, karttuu.
Intiimialueille suuseksiä antaessa on hyvä ilmaista suuseksin vastaanottajalle, että pidät siitä mitä olet tekemässä; silloin toisen on helpompi rentoutua. Vulvaa voi koskettaa kielellä kokonaisvaltaisesti, mutta huolimatta siitä, että klitoris on hyvin herkkä osa naisen anatomiaa, ei ole hyvä aloittaa siitä ensimmäisenä – mikäli nainen ei ole vielä tarpeeksi kiihottunut, voi suora kosketus käydä jopa kipeää.
Suuseksiä antaessa, kuten muussakin seksissä, on hyvä kommunikoida joko sanallisesti tai sanattomasti: mikä tuntuu hyvältä, tuleeko hidastaa, mitä?
Vulvaa voi nuolla kokonaisvaltaisesti ja myös häpykumpua voi huomioida, etenkin alussa. Häpyhuulia voi koskettaa kielellä, niitä voi nuolla, lipoa ja niitä voi imeä ottamalla ne yksitellen suuhun ja klitoriksen ympärillä voi esimerkiksi pyöritellä kieltä tai sitä voi nuolla ylös alas rytmikkäästi, mikä nyt kenestäkin tuntuu hyvältä.
Kaikki ovat yksilöitä ja kaikki pitävät erilaisista asioista. On hyvä tutustua jokaisen anatomiaan erikseen; kysymällä oppii ja etenkin yhdessä kokeilemalla!
Karvattomuudella on luultavimmin eniten henkisiä vaikutuksia; henkilö joka haluaa olla karvaton, luultavimmin haluaa itse olla karvaton ja kokee olonsa silloin varmemmaksi omassa kehossaan. Toiset taas pitävät enemmän karvoista, puolin ja toisin. Nautintoon, sen kokemiseen fysiologisesti ei karvojen tulisi vaikuttaa, vaikka joidenkin lähteiden mukaan karvattomina sukuelinten tunto voi olla herkempi.
On hyvä muistaa, että seksitaudit voivat tarttua myös suuseksissä! Siksi kondomia on hyvä käyttää myös suuseksissä, mikäli toisen terveysstatus ei ole tiedossa. Samoin pimppiä nuoltaessa on hyvä käyttää suuseksisuojaa ja auki halkaistua kondomia suojana.
Hyvää kesää,
t. Stinke