Punaisia verisuonia terskassa
08.07.2018
Hei minulla on terskassa punaisia pieniä verisuonia kauempaa katsottuna näyttää vain punaiselta alueelta joskus sitä ei melkein näe mutta esim peniksen seisomisen jälkeen näkyy paremmin mitä voisi olla? Minulla oli kuukausi sitten terskassa ihottuma joka erotti jotain nestettä mutta se lähti bebantenilla. Qq
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
12.07.2018
Hei Qq ja kiitos viestistäsi!
Mietit, mistä pienet punaiset verisuonet/punainen alue terskassasi voisi johtua.
En valitettavasti ole terveydenhuollon ammattilainen, joten en osaa varmuudella sanoa, mistä vaivasi johtuu. Onko terskassasi kipua, kutinaa tai ärsytystä? Onko punainen alue ollut kauan terskassasi? Punoitus voisi johtua esimerkiksi masturboinnista tai vaatteista johtuvasta hankauksesta. Yksi syy punoitukselle voi olla liian vähäinen tai liiallinen peniksen peseminen. Esim. pesuaineet voivat ärsyttää ihoa ja aiheuttaa punoitusta. Kuivaa ja ärtynyttä ihoa voi hoitaa hajustamattomilla perusvoiteilla. Lisää mahdollisista syistä voit lukea Decibel.fi-sivustolta: https://www.decibel.fi/tietoa/keho/poikien-alapaa/huolestuttavat-vaivat.
Jos punoitus ei katoa ja asia huolestuttaa sinua, voit varata ajan paikkakuntasi terveysasemalta ja käydä näyttämässä penistäsi lääkärillä. Nähtyään peniksesi, lääkäri osaa kertoa sinulle, onko syytä huoleen vai ei.
Mukavaa kesää sinulle! :)
Terkuin, Riina – Nuortenelämä.fi