runkkaamistarve
07.06.2018
Moi. Olen huomannut viime aikoina, että pippeliini alkaa sattua, jos erektio kestää pitkään, enkä voi runkata. Sitä alkaa ikään kuin pakottaa. Onko se normaalia? Eihän oikein voi runkata, jos näkee kaupungilla hyvännäköisen naisen takapuolen. Minulla taitaa hormonit hyrrätä aika kovasti, koska erektioita tulee useita päivän mittaan. Jos mahdollista, saatan runkata 3-4 kertaa päivässä. Jos olen runkannut äskettäin, ei uusi erektio tule niin herkästi. Onko kehitykseni mielestänne normaalia?
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
12.06.2018
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Olet nuori mies ja elät seksuaalisesti aktiivista aikaa ja hormoonit hyrräävät, niinkuin itsekin sanoit :) On täysin normaalia, että saat erektioita useita kertoja päivässä. Terve mies saa erektion n.10 kertaa päivässä, yölläkin. Aina erektion tullessa, et tietenkään voi runkata. Usein erektio menee ohi itsekseen, kun ajattelet ihan jotain muita asioita. Se että pippeliisi sattuu vähän, varsinkin jos erektio kestää pitkään, on myös normaalia. Runkkaamisen ja laukeamisen jälkeen peniksen pitää saada levätä, eikä uusi erektio tule  heti niin helposti. Jos runkkaat useita kertoja päivässä, voit joskus kokeilla liukuvoidetta, ettei peniksesi ärsyynny. Niitä saa ihan tavallisista marketeista hygienaosastolta.
Toivon sinulle mukavaa loppukesää ja kaikkea hyvää! :)
Hannele :)