siemensyöksyn ennakointi
02.01.2018
Kuinka paljon ennen siemensyöksyn tuloa mies voi tunnistaa sen olevan tulossa? Voiko siinä vaiheessa enää yrittää estää sitä? Vaikuttaako tuohon aikaan se, millaista seksiä harrastetaan, esim. itsetyydytystä, suuseksiä tai yhdyntää? Ja vaikuttaako miehen nautintoon, kuinka kauan on pystynyt pidättämään siemensyöksyä? Olen nuori nainen, jolla ei ole vielä kokemusta seksistä.

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
22.01.2018
Heippa!
Aika usein mies oppii tunnistamaan milloin siemensyöksy on tulollaan, aivan kuten nainen voi ennakoida omaa orgasmiaan. Yksilöllistä on milloin kukakin tämän tunteen kokee, eli se vaihtelee paljon, ja eri kerroilla myös. Samoin kuin orgasmia voi viivytellä, voi siemensyöksyäkin yrittää pitkittää. Se, miten kauan sitä voi milloinkin pidättää ei välttämättä ole sodiksissa suoraan siihen, mitä silloin ollaan tekemässä, mutta eri asiat tokikin kiihottavat eri voimakkuuksilla. Mutta taas jollain kertaa suuseksi on se juttu, kun toisella kertaa se on vaikka ihan perus yhdyntä.
Nautintoa toki voi lisätä paljonkin jos pystyy pidättämään jonkin aikaa huippuaan, koska silloinhan vi leikitellä myös pidempään ja näin nauttia. Joskus suuren nautinnon voi myös antaa nopea siemensyöksy tai nopea orgasmi. Ja mieshän voi siis myös kokea orgasmin saamatta siemensyöksyä tai saada siemensyöksyn ilman orgasmia.
Terkuin, Kristiina