Tiukka esinahka.
08.02.2018
Minun pitäisi mennä ympärileikkaukseen näin ehdottivat tiukan esinahan vuoksi. Mietityttää onko se tarpeellista. Suomessahan ei paljoa ympärileikata kai. Miten muut suhtautuu asiaan . Joissakin kuvissa ympärileikkaus näkyy selvästi ja en haluaisi sen näkyvän. Suomalaisilla ei ole ympärileikkauksia paljoa tietääkseni tehty. werrtyu

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
16.02.2018
Hei,
Tiukka esinahka altistaa tulehduksille, sekä voi vaikeuttaa virtsaamista ja seksielämää pahastikin. Lisäksi ahtaus tapaa mennä joskus pahemmaksi ajan mittaan, joten vastauksena kysymykseesi, mikäli urologi on sitä sinulle suositellut, se on sinulle pelkästään hyödyksi. Urologi on siis näihin asioihin erikoistunut lääkäri. Mikäli olet käynyt terveyskeskuksessa, sinusta on todennäköisesti tehty lähete sairaalaan urologin vastaanotolle. Ympärileikkausta ei aina tarvitse tehdä niin totaalisesti, että koko esinahka poistetaan. Joskus riittää sekin, että tehdään pieni viilto esinahkaan ja saadaan näin hyvin lisää tilaa. Tämän arvion tekee kuitenkin urologi.
Terkuin, Kristiina