vaikea laukeaminen
03.04.2020
Meillä on poikaystäväni kanssa semmoinen ongelma, että hän ei ikinä laukea oraaliseksissä. Ja se harmittaa minua kovasti ku tuntuu että minä teen jotai väärin tai huonosti. Yhdynnässä poikaystäväni aina laukeaa mutta aika usein hän joutuu tavallaan ”ponnistaa”. Tuntuu että hän ei saa orgasmia nautinnolla vaan pakottamalla. Aikasemmin kenenkään muun kanssa ei ole ollut ikinä samaa ongelmaa. Mikä voisi olla vikana?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
03.04.2020
Hei,
En usko, että sinun pitäisi olla huolissaan siitä, että jokin olisi ”vialla” tai ettet tekisi ”tarpeeksi hyvin”.
Kerrot, ettet ole aiemmissa suhteissa kohdannut vastaavaa ongelmaa – sehän itsessään on vain merkki siitä, että seksi on hyvin yksilöllistä. Eri ihmiset pitävät erilaisista asioista, eikä kaikki toimi samalla tavalla. Mielestäni sinun tulisi aloittaa sillä, että keskustelet avoimesti poikaystäväsi kanssa. Voi olla, että juuri hän haluaa sitä tietyllä tavalla (kovempaa, ei niin kovaa, enemmän hampaita, vähemmän hampaita, syvemmälle, nopeempaa jne.). On aika normaalia, että miehillä kestää kauemmin tulla suuseksin aikana kuin vagina-/anaaliseksissä sen vuoksi, että se tuntuu hieman erilaiselta.
Mielestäni sinun ei kannattaisi myöskään tehdä ongelmaa siitä, ettei hän saa orgasmia suuseksillä. Se ainoastaa luo painetta siitä, että hänen tulisi ”suoriutua siitä” ja kun on kyse seksistä, KAIKKI paineen muodot ovat negatiivisia. Tavallaan ymmärrän sen, että haluaisit hänen saavan orgasmin, koska se osottaisi, että hän nauttii siitä - mutta yritä mielummin keskittyä siihen, jos/miten hän nauttii tehdessäsi sitä – eikä pelkästää orgasmiin.
Kuten sanottu, kaikki ovat erilaisia – eikä sen tarvitse tarkoittaa, että jokin olisi ”vialla”.
Terveisin,
Tessi