Poikien puristelut
23.10.2021
Mitä teen, kun pojat ovat ruvenneet nipistelemään ja puristelemaan pyllystä koulussa? Se on sinänsä ollut ihan hyväntahtoista, mutta mennyt pahasti liiallisuuksiin. Eikä ole kiva, jos sitä tehdään vaikka kenen nähden.
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
26.10.2021
Hei,
Jos koet poikien nipistelyn ja puristelun epämiellyttävänä, se ei ole silloin okei, eikä hyväntahtoista, koska se loukkaa sinun yksityisyyttä. Jokaisella on oikeus päättää omasta kropastaan - kuka koskee siihen ja millä tavalla. Parasta olisi, että itse osoitat pojille, että et tykkää siitä, mitä he tekevät. Voit esimerkiksi yrittää välttää joutumasta semmoisiin tilanteisiin, missä pojat pääsevät koskevat sinuun tai näyttää ilmeillä tai eleillä, että et pidä siitä. Jos se ei auta ja et uskalla sanoa pojille suoraan, voisit puhua asiasta kuraattorille, terveydenhoitajalle tai vanhemmillesi.
Terveisin, Piia