Puujalat
05.08.2015
Moro kaaduin crossi pyörällä silleen että jalat sai kovan tärskyn ja niitä särkee pitää kävellä varovasti. Eli etureidet molemmat saivat kovan tärskyn onko kyse puujaloista? Mitä hoitoa kannattaisi ajattelin käydä l'ääkärissä mutta isä sanoi tuskin että ne on puujalat. eli ne särkee ja eikä pysty mennä kunnol rappuasia eli venytys tuntuu karmealta.. Kalevi

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
06.08.2015
Heippa,
Saattaa johtua siitä että en ole suomenkielinen, mutta mistään puujaloista en ole lääketieteellisessä kontekstissä ikinä kuullutkaan, eli minun on hieman hankala tietää mitä sillä tarkoitat :D
Mutta mietitäänpä faktoja. Eli kaaduit crossipyörällä ja molemmat etureidet saivat tärskyn. Veikkaan että kyseessä ei ole mikään vakava vamma, vaan "tavallinen" ruhjevamma. Mikä ei tietenkään tarkoita ettei se voisi olla todella kipeä, mutta menee kuitenkin itsestään ohi. Koska etureitesi saivat kovan tällin, kudoksiin tuli pientä verenvuotoa ja siitä johtuu nyt tuntemasi arkuus ja jäykkyys. Suosittelen että annat reitesi levätä, älä rasita itseäsi vaan ota rauhallisesti muutaman päivän ajan. Mikäli kipu ei hellitä ollenkaan 3-4 päivässä voit käydä näyttämässä lääkärille. Tulehduskipulääkkeitä voit tarvittaessa ottaa kipuun.
Kyllä se siitä :)
Tessi