Runsas Ejakulointi
23.11.2014
Moi. Mistä johtuu kun masturboin pikkasenkin vibraattorilla klitorikseen niin ejakuloin paljon saan voimakkaita ruisku orgasmeja
Miten saan niin voimakkaita kun jotkut ei saa olleenkaan orgasmii joskus? Iina
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Ungdomsinformatören Sanna Vastaa
24.11.2014
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi.
Naisen orgasmi on monimutkainen ja mielenkiintoinen juttu. Naiset reagoivat erilailla sukupuolielinten stimulointiin. Osa naisista saa orgasmin parhaiten klitorista stimuloimalla, osa pelkästään yhdyntäliikkeen seurauksena. Monet naiset saavat orgasmin, kun yhdyntäliikkeen lisäksi myös klitorista stimuloidaan. Osalle naisista orgasmin saavuttaminen on helppoa, osalla taas ei. Tutkimusten perusteella on arvioitu, että 25–40 %:lla naisista on vaikeuksia orgasmin saavuttamisessa. Kerroit, että olet löytänyt tavan saavuttaa orgasmi helposti klitorista stimuloimalla. Voit olla siitä iloinen.
Ejakulaatio on osalla naisista esiintyvä ilmiö, jossa ulkoisista sukupuolielimistä purkautuu nestettä orgasmin tai voimakkaan kiihottumisen aikana. Osalle ejakulaatio tapahtuu jokaisen orgasmin yhteydessä, osalle silloin tällöin. Ejakulaationeste erittyy Skenen rauhasista, jotka tunnetaan myös naisen eturauhasena. Kyse on siis normaalista, osalle naisista tyypillisestä ilmiöstä.
Lisää tietoa orgasmista löytyy mm. Väestöliiton nuorten sivuilta: http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/mitaseksion/kiihottuminen_ja_nautinto/
Ejakulaatiosta voi lukea lisää esim. Kari Heusalan kirjasta Naisen Seksuaalisuus (Like 2010).
Mukavaa loppusyksyä toivotellen,
Maria - Nuortenelämä.fi