cauda eguida
15.08.2014
Mul on välilevyn pullistuma s1 ja jossain muuallakin alhaalla. Ja nyt Mua pelottaa koska tää on jo 3 kerta ku huomaamatta tulee virtsaa housuun ei paljoa mutta kumminkin ja pissattaa paljon useammin, voiko se olla se mitä pelkään? Tarviuko sitä leikata? Voitteko vastata asap jos tää on vaarallista lääkärit aina kysyy onko virtsaus ongelmia ja jos on nii heti leikkaukseen mitä mun pitää tehä voiko se johtua siittä että se puristaa hermoja ? Pliis kertokaa tästä ja mitä mun pitää tehä ei oo koskaa aikasemmi ollu tällasta pelottavaa se alko tapahtua eilen en oo kertonu kellekkää hävettää ja pelottaa nipsu

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
19.08.2014
Hei,
Ymmärrän että sinua pelottaa ja että tämä tuntuu hirveältä. Pidemmittä puheitta minä kehoittaisin sinua kuitenkin ottamaan yhteyttä lääkäriin mahdollisimman pian. Syy siihen että lääkärit aina kyselevät virtsankarkailusta/virtsaamis ongelmista on se että se saattaa olla oire jostakin. Ymmärrän senkin että mahdollinen leikkaus tuntuu pelottavalta, mutta ensimmäinen askel on kuitenkin se että lääkärin on tutkittava sinua jotta saataisiin tietää syy virtsankarkailuun. Koska en tunne sinun tapausta ollenkaan, enkä ole lääkäri, en pysty sen tarkemmin vastamaan siihen mistä tämä johtuu.
Yritä olla jännittämättä liikaa, (tiedän että tämä ei ole helppoa..) vaikka tuntuisikin nololta kertoa lääkärille tapahtuneista niin lääkäri haluaa kuitenkin vain sinun parasta, mutta pystyy auttamaan ainoastaan jos tietää mitä on vialla. Yritä nyt siis kerätä voimia ja puhu vaikka vanhempiesi kanssa ensin, jonka jälkeen soitatte lääkärillesi niin hän saa ottaa asiaan kantaa. Kaikki ongelmat tuntuvat aina pelottavammilta kun niitä kantaa yksin.
Voimia sinulle!
Terveisin
Tessi