Seksin harrastaminen
25.05.2015
Miten seksin harrastaminen aloitetaan ja miten niitä eri muotoja kannattaa tehdä? Eli miten hyväilyä, suuseksiä, yhdyntää pimppiin, yhdyntää peppuun ja muuta seksiä harrastetaan mahdollisimman mukavasti ja hyvin? Yleensä miehet taitavat kiihottua ja laueta paljon nopeammin kuin naiset? Mitä kannattaa tehdä, jos kiihottuminen on toisella paljon nopeampaa kuin toisella ja sama laukeamisessakin? Eine

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
29.05.2015
Hei!
Hyvä juttu kun otit yhteyttä meihin kun aloit miettimään seksiin littyviä asioita. Seksin harrastamisesta kannattaa ottaa selvää ennen kuin ryhtyy toimeen niin ensimmäisestä ja seuraavista kokemuksista tulee varamsti parempia kuin jos niin ei tee.
Tärkein asia on, että löytää itselleen kumppanin, joka tuntuu luotettavalta ja arvostaa sinua. On myös hyvä pystyä juttelemaan toisilleen seksistä ja siitä mistä pitää ja ei pidä niin on helpompi alkaa "harjoittelemaan". Useimmat tutustuvat itseensä tyydyttämällä itseään ennen kuin ovat yhdynnässä toisen kanssa -ja se on hyvä tapa tutustua omaan kehoonsa.
Kun kumppani on sopiva, kannattaa aloittaa hyväilemällä ja koskettamalla tosiaan. Kun kosketus miellyttää, keho rentoutuu ja emätin kostuu, penis jäykistyy, jolloin itse yhdyntä sujuu parhaiten kun on sen aika. Jos etenee yhdyntään liian nopeasti, keho ei yleensä ole vielä ehtinyt valmistautua ja silloin kokemus voi olla epämukava ja vähän kivuliaskin. Kannattaa siis käyttää hyvilyyn ja suukotteluun paljon aikaa ja sitä kannattaa tehdä montakin kertaa ennen varsinaista yhdyntää. Vasta kun yhdyntä tuntuu kaikin puolin hyvältä ajatukselta ja olette huomioineet ehkäisyn, on sen aika. Jos vähääkään epäilyttää, kannattaa odottaa. Kiire ei missään nimessä ole ja rakastava kumppanisikin ymmärtää varmasti sen jos hän on se oikea.
Jos mies kiihottuu liian nopeasti, voi tahtia hidastaa välillä. Ei ole mitään yhtä oikeaa ja parasta tapaa harrastaa seksiä. Se riippuu ihan täysin sinusta ja kumppanistasi -mikä teidän mielestä on mukavaa ja sen tiedätte oikeastaan parhaiten ottamalla siitä selvää hitain askelin. Mahdollisimman mukavaa ja hyvää seksistä tulee siis kunkumppani tuntuu hyvältä ja luotettavalta ja kun käyttää esileikkiin riittävästi aikaa.
Lue mielellään myös meidän tieto -sivut ekasta kerrasta ja muusta seksiin liittyvästä tarpeellisesta tiedosta klikkaamalla tästä.
Terveisin, nuoristiedottaja Jenny