Äiti ja uusi mies panemassa
11.05.2022
Hei! Mun äitillä on uusi mies ja ne harrastaa seksiä tosi usein. En tykkää kun kuulen kun se voihkii kun ne panee. Oon myös kerran nähny kun se otti siltä mieheltä suihin. Se tuntui jotenkin vielä ikävämmälle kun muu paneminen. Oon yrittänyt puhua asiasta mutta se sanoi että mun pitäis mennä vaikka ulos tms sillon kun ne panee. Mitä voisin tehdä? Mua häiritsee tää asia.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.05.2022
Hei,
Täysin ymmärrettävää että asia hiritsee sinua. Uskon että kukkaan lapsi ei halua kuunnella kun vanhempi harrastaa seksiä (ja päinvastoin). Toisaalta äitisi on aikuinen ihminen ja hänellä on oikeus seksielämään, ja toisaalta hänen täytyy ottaa sinut huomioon jotta sinä et joutuisi kuulemaan/näkemään sellaista joka aiheuttaa sinulle pahaa mieltä.
Tiedän että tämä tuntuu vaikealta asialta, mutta sinun kannattaisi kuitenkin yrittää ottaa asiaa taas puheeksi äitisi kanssa jotta löytyisi ratkaisu. Joko niin että he harrastavat seksiä silloin kun sinä et ole kotona, tai tekevät sen omassa huoneessa ja yrittävät olla sen verran hiljaa että sinä sinä et olisi tietoinen siitä.
Terveisin
Tessi