Erilaiset orgasmit
08.11.2021
Hei! Kysyisin että kokevatko naiset yleensä syvemmältä vaginasta purkautuvan orgasmin nautinnollisemmaksi kuin ns. klitoris orgasmin? Kumpi on helpompi saavuttaa ja voivatko ne tulla yhtä aikaa. Onko naisen mahdollista saada nautinnollisesta anaaliyhdynnästä orgasmi, ja jos on, onko se sitten sellainen pyllyorgasmi, vai mikä?
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
26.11.2021
Hei,
Pahoittelut, että olet joutunut odottamaan vastausta.
Sain seuraavan vastauksen:
Orgasmin tunteminen on hyvin yksilöllistä ja ihmiset kokevat ja tuntevat orgasmit eri tavoin. On siis mahdotonta yleistäen sanoa kokevatko naiset jonkun orgasmin nautinnollisempana kuin toisen. Samoin orgasmin saavuttaminen on yksilöllistä ja voi vaihdella eri seksikerroilla. Jotkut naiset eivät saa orgasmia koskaan tai vaativat pitkän esileikin, kun taas toiset voivat saada sen helposti. Orgasmin tullessa samaan aikaan vaginaalisesti ja klitorista stimuloimalla, on vaikeaa erottaa, kumpi toiminta ns. johti orgasmiin ja tulivatko ne samaan aikaan. Anaaliyhdynnässä nainen tarvitsee yleensä samanaikaisesti klitoriksen stimulointia.
Terveisin, Piia