esinahka
09.04.2020
Miten alas esinahka pitäisi saada vedettyä? Mun tuntuu aina tiukalta, liikkuu ehkä sentin. Pystyn itsetyydyttää vaikka toi tekee siitä vaikeempaa. Miltä kuulostaa kun tulemisessa tulee ensiks ihan tosi vähän ulos siitä pippelin päästä ja sitten voin joutuu liikuttelee vielä pidempään esim 15 min ennen kun isompi siemensyöksy alkaa tulla?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
14.04.2020
Hei,
Esinahka, joka ei ole liian tiukka, tulisi saada vedetty kokonaan takaisin terskan taakse. Tämä on tärkeää, esimerkiksi sen vuoksi, että alue pitäisi voida pestä kunnolla puhtaaksi, jotta smegmaa tai epäpuhtauksia ei jäisi esinahan alle.
Jos et saa vedettyä esinahkaa täysin taakse tai jos sen liikuttaminen sattuu, olisi hyvä keskustella asiasta lääkärin kanssa. Riippuen siitä, kuinka tiukka esinahka on, voidaan se joskus hoitaa kortisonivoiteella tai tarvittaessa pienellä kirurgisella toimenpiteellä. Voit varata ajan yleislääkärille terveyskeskukseen.
Kerroit, että aluksi tulee pieni määrä siemennestettä ja hetken päästä ”kunnolla”. Tämä kuulostaa täysin normaalilta. Aluksi tulevaa pientä määrää nestettä kutustaan touhutipoiksi, joiden tarkoituksena on ”puhdistaa putket” ja valmistella reitti spermalle. Kuulostaa siltä, että tämä toimii juuri kuten kuuluukin.
Terveisin,
Tessi