pissahätä seksin aikana
01.04.2020
Hei, olen vasta aloittanut seksin harrastamisen ja ongelmana on, että seksin aikana tulee todella voimakas pissahädän tunne. Olen koittanut etsiä ratkaisua siitä olisiko se oikeasti pissaa vai ejakulaatio. Voiko tämän testata jotenkin?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
02.04.2020
Hei.
On hieman eri syitä sille, miksi sinulla voi tulla pissahädän tunne seksin aikana. Osaltaan voi olla, että sinulla tosiaan ON pissahätä. Seksin aikana on aika luonnollista, että kokee painetta virtsarakossa, mikä aiheuttaa kovemman pissahädän tunteen kuin mitä se ehkä varinaisesti on. Sen voit välttää käymällä pissalla ennen seksiä.
Tunne voi johtua myös siitä, että alapäähän kertyy verta seksuaalisen kiihottumisen aikana, jolloin kudokset turpoavat. Tällöin paineen tunne kasvaa virtsarakossa ja virtsaputkessa sekä saa aikaan pissahädän tunteen. Erityisesti pissahädän tunne voi tulla stimuloidessa emättimen etuseinämän g-pistettä.
Toisin sanoen ehdottaisin, että ottaisit tavaksi käydä pissalla aina ennen seksiä. Osittain se huuhtelee virtsaputken puhtaaksi ja osittain voit rentoutua paremmin, koska tiedät, että tunne johtuu oletettavasti kiihottumisesta eikä ole ”oikeasti” tarvetta pissaamiselle.
Kun tyttö on seksin aikana lähellä ejakulointia, se ei tunnu välttämättä ollenkaan pissahädältä ja ejakulointi ei oikeastaan tunnu ollenkaan pissaamiselta. En siis usko, että siitä on kyse.
Terveisin,
Tessi