Smärta
15.04.2019
Hej! Jag har länge funderat på varför denna smärta uppkommer och hur man kan tackla den. Tror inte jag är den ända men har aldrig hört om det förr.
Smärtan uppkommer om jag ligger å skedar/myser med min flickvän länge. Såklart också om hon berör mig där nere en stund men jag aldrig kommer (ejakulation) . Det kommer inte genast men en stund efteråt. Kan det vara för att jag har stånd för länge och hormoner bildas för mycket utan att jag får utlösning? Smärtan ligger alltså främst i testiklarna. Men sprider sig lite upp i magen beroende på hur stark smärtan är.
Smärtan kan vara så stark att minsta lilla beröring av testiklarna tar sjukt. Jag har märkt att om jag runkar och får utlösning så försvinner smärtan snabbare. Men den utlösningen är mer känslofylld och sädesvätsakan är väldigt flytande och lös. Nästan som vatten.
Jag skulle vilja veta om detta har något speciellt namn och vilka ämnen som bildas och varför etc. Tjohej

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
15.04.2019
Hej,
Det du beskriver är ett fenomen somhelt rent allmänt kallas för "blue balls". D.v.s. då en kille varit upphetsad eller haft stånd länge men inte fått utlösning. Det är inte alls farligt, men kan vara obekvämt och smärtsamt. Lösningen som rekommenderas är den samma som den du kommit på själv - d.v.s. att på ett eller annat sätt få utlösning.
Lite beroende på hur länge man är upphetsad innan man får utlösning så kan sperman vara lite olika konsistens eller sammansättning, men den kan också variera beroende på när man senast har fått utlösning. Det är ganska vanligt att smärtan känns i både testiklarna och nere i magen, precis som du beskriver.
Men inte farligt alltså.
Kram
Tessi