Spasmi
01.10.2014
Luulen että sain eilen noidannuolen selkää kun olin juoksemassa nii alkoi pistää alkaselästä ja juoksin vaan väkisin enkä lopettanut kun tulin kotiin. Niin alko kova kipu selässä mikä säteili alavatsaa alaselästä kun venytin alaselän lihasta niin tuntu tappavalta! Mut nyt on parempi ku nukuin. Tulikohanse mistä? Veto ku sen aiheutti Sami

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
02.10.2014
Hei.
Selkäkipu johtui kenties vedosta/kylmyydestä tai lihaskrampista. Olisi hyvä jos muistaisit aina venytellä ja lämmitellä ennen kuin lähdet juoksemaan, ja sen jälkeen kun palaat taas kotiin. Ja yleensä jos yhtäkkiä iskee kova kipu jossain päin kroppaa se on merkki siitä että kannattaisi pysähtyä.
Hyvä jos kipu hävisi kun lepäsit, mutta yritä ensi kerralla kuunnella kehoasi. Lihakset saattavat vihastua jos joutuvat heti kovaan käyttöön ilman alkulämmittelyä. Yleensä kyseessä ei siis ole mitään sen vakavampaa, mutta kipu saattaa olla kova ja sitähän on turha aiheuttaa itselleen.
Terveisin
Tessi