erikoinen haave
27.02.2019
Heippa! Haluaisin kuulla teiltä mielipiteen omaan ongelmaani. Olen 16v poika, eikä minulla ole kokemusta seksistä. En välttämättä edes halua kokea yhdyntöjä. Silti olen kiinnostunut naisten vartaloista, ja katselen harva se ilta pornoa. Eniten minua kiihottaa ajatus, että saisin hyväillä oikein pitkään nuoren naisen takapuolta. Haluaisin kosketella sitä vaatteiden päältä, ja pitkän hyväilyn lopuksi riisua pikkuhousut jalasta. Minulle se merkitsisi valtavan paljon. Sitten haluaisin hyväillä pyllyä ja saada naisen nauttimaan. Olenko jotenkin outo, kun haaveenani ei ole yhdyntä, vaan pyllyn koskettelu. Voiko naiselle riittää pelkkä pyllyn hyväileminen, ilman että siitä jatkettaisiin esim. yhdyntään? Olen mielestäni aika asiantunteva arvioimaan naisten takamuksia. Olen saanut muutaman kerran siemensyöksyn yöllä, kun olen nähnyt unta, jossa saan puristella tyttöä pyllystä. Julle
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
13.03.2019
Hei Julle!
Hienoa, että otat selvää sinua mietityttävistä asioista! Kysyt mielipidettä ongelmaasi. Olet kiinnostunut naisten vartaloista, erityisesti pyllyistä. Kysyt, oletko outo, kun haaveenasi ei ole yhdyntä vaan pyllyn koskettelu. Mietit, voiko naiselle riittää pelkkä pyllyn hyväileminen, ilman että se johtaisi esimerkiksi yhdyntään.
Et ole lainkaan outo, jokaisella on omanlaisensa fantasiat ja seksuaaliset mieltymykset. :) Sexpon sivuilta poimittua:
Fantasioiden, mieltymysten ja fetissien maailma on rajaton. Ihminen voi kiihottua monenlaisista asioista. Mieltymysten kohteet eivät ole valintakysymyksiä, eivätkä kenenkään ulkopuolisen määriteltävissä. Jokaisen seksuaalisuus on omanlaisensa ja mistä tahansa on lupa kiihottua. Fantasioiminen on monelle vapauttava tapa tutustua omaan seksuaalisuuteen.
Kaikki eivät pidä samanlaisesta seksuaalisesta toiminnasta. Yhdyntäkään ei siis kiinnosta jokaista, eikä se tuota kaikille samanlaista seksuaalista nautintoa. Naisellekin voi siis riittää pelkkä pyllyn hyväileminen. Seksuaalisen nautinnon kokeminen on kuitenkin hyvin yksilöllistä, eikä voida yleistää, että jokainen nainen tykkää pyllyn hyväilystä. JustWearIt.fi-palvelusta poimittua:
Erilaiset ihmiset kiihottuvat erilaisista asioista ja kiihottuminen voi riippua myös olosuhteista ja tilanteesta. Meidän kulttuurissamme on paljon harhaluuloja siitä, minkälaista seksin pitäisi olla ollakseen ”oikeaa” seksiä.  Tällainen harhaluulo on esimerkiksi se, että seksissä pitäisi aina tapahtua penetraatiota (esimerkiksi emättimen tai anaalin penetroiminen peniksellä, dildolla, suuta peniksellä jne.), mutta penetraatioseksi on vain yksi tapa harrastaa seksiä.
Seksiin voi kuulua monenlaisia aistimuksia; se voi sisältää kosketusta tai pelkkiä ajatuksia tai fantasioita, ja se voi tapahtua koko keholla tai vain jollakin kehon osalla.
Seksiin liittyy paljon normeja, kuten se, että seksin aikana ollaan alastomia, että siihen liittyy fyysistä koskettelua, tai että kaikkien osapuolten pitää saada orgasmi. Näin ei tarvitse välttämättä olla. Intiimiyden, läheisyyden ja nautinnon kokemukset eivät edellytä sitä, että noudattaa valmista kaavaa.
Yhdessä kumppanin kanssa keskustelemalla selviää, millainen seksi on kummankin mieleen ja mitä kumpikin haluaa. Jokaisella on omat rajansa, joita toisen tulee kunnioittaa. Jos toinen ei ole valmis tai ei halua yhdyntää, tulee kumppanin kunnioittaa sitä. Ketään ei saa painostaa minkäänlaisiin seksuaalisiin tekoihin.
Tässä vielä linkit vastauksessa käytettyihin lähteisiin, joista saat lisätietoa:
Sexpo: https://www.sexpo.fi/neuvonta/nettineuvonta/mieltymykset-fantasiat-ja-fetissit.html.
JustWearIt: https://justwearit.fi/mita-on-seksi/seksia-on-monenlaista/.
Mukavaa viikkoa! :)
Terkuin, Riina | Nuortenelämä.fi