murrosikä
28.11.2017
hello! siis onko se mahdollista että on valkovuotoa mutta ei karvoja tai rintoja. Vaan (nänneissä) semmoiset ”nuput”. Vain nännit ”kasvanut” mutta ei pyöreyttä :() Onko se todennäköistä että minun karvat ja tissit alkavat kasvamaan?

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
04.12.2017
Hei,
Kuten tiedät niin murrosikä ja fyysinen kehitys tapahtuu kaikilla vähän eri tahdissa. On siis aivan normaalia että valkovuotoa on, mutta ei vielä rintoja tai karvoitusta. Se että nännisi ovat kasvaneet merkitsee kuitenkin sitä että murrosikä on menossa, joten voit aivan rauhassa odottaa muita muutoksia.
Jos urheilee paljon on täysin normaalia että muutokset saattavat kestää hieman kauemmin, ja myös paino vaikuttaa kehitykseen. Jos olet laiha niin murrosiän muutokset tapahtuvat hitaammin, mutta tämä ei silti tarkoita ettei ne tulisi.
Odota vaan ihan rauhassa. Pääasia on että hyväksyt itseäsi sellaisena kun olet.
Haleja
Tessi