tyttöjen seksihalut
06.12.2017
Hei. Onko sama asia saada orgasmi, tulla tyydytetyksi ja kokea voimakasta nautintoa? Nautintoa saa toki muustakin kuin seksistä. Mutta voiko tulla tyydytetyksi, jos orgasmi jää saamatta? Onkohan nuorilla naisilla yhtä voimakas halu saada pippeli sisäänsä, kuin on miehillä saada pimppiä? En ole kuullut tyttöjen sanovan, että tänään pitäisi saada pippeliä.

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
14.12.2017
Heippa!
Orgasmin saaminen ja tyydytetyksi tuleminen eivät välttämättä ole aivan sama asia. Orgasmin voi saada, ja silti tuntea, että vielä haluttaisi lisää. Samoin voi tuntea olonsa tyydytetyksi ilman orgasmia. Orgasmin kokeminen on aina yksilöllistä, ja eri tavalla voimakasta eri kerroilla. Ja olet täysin oikeassa siinä, että nautintoa voi saada muustakin. Jollekin esimerkiksi korvan nuoleminen voi tuoda paremman orgasmin kuin mikään muu. Tämä siksi, että suurin sukuelin ovatkin aivot, eikä sukuelimet.
Se taas, mitä kukakin haluaa riippuu taas kerran ihmisestä, ja sen hetkisestä halusta ja tilanteesta. Taitaa olla paljonkin vain sanonta että haluaa pimppiä tai pippeliä. :)
Terkuin Kristiina
seksuaalineuvoja, uroterapeutti, kätilö