Alamassu
18.05.2017
Moni on jo varmaan kysynyt jotain tälläistä mutta miten pääsisin eroon alavatsa läskistä? Painoni on normaali mutta alavatsassa on reilusti läskiä ja siitä saa kunnolla kiinni?? Sen lisäksi reidet hinkkaavat toisiinsa. Tahtoisin olla ylpeä kehostani kesällä vaikka kiire voi tulla... Litteä vatsa kiitos ja nopeasti
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
30.05.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi! On hyvin tavallista, että vatsan alueella on hieman pehmeää ihoa. Yksilölliset erot kehontyypin suhteen ovat suuria. Kirjoitit olevasi normaali painoinen, joten laihduttamiseen sinulla ei ole syytä. Ikäsi huomioon ottaen olet sellaisessa kehitysvaiheessa kehollisesti, että kroppasi muokkautuu nyt kohti aikuisen kehoa jossa tapahtuu paljon erilaisia muutoksia. Neuvoksi antaisin liikunnan lisäämisen jo arjessa. Voisit ottaa yhteyttä esimerkiksi paikalliseen liikunnanohjaajaan tai vastaavaan asiantuntijaan, jotta saat hyvän treeniohjelman itsellesi. Jos sinua mietityttää ravintopuoli voit varmasti keskustella asiasta esim. koulun terveydenhoitajan kanssa tai tilata ajan ravintoterapeutille. Ravinnon merkitys on hyvin suuri ja oikea ruokarytmi sekä riittävä ravinto ovat kaiken perusta joka edistää jokaisen nuoren kasvua ja kehitystä. Kun halutaan kiinteyttää kehoa, suositellaan oikeaa ravintoa ja tehokasta aerobista liikuntaa.
Mukavaa kesää!
Nuorisotiedottaja Tiina P - www.reimari.info
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.