Rintojen muoto
09.03.2019
Rintani on hieman ns kolmion muotoiset ja nännit välillä osoittavat alaviistoon tietyssä asennossa. Nännit on myös tosi isot, onko se normaalia? Saako rintojen muotoa kohotettua? Tai rinnat ovat vielä ihan hyvän muotoiset, mut nännit vaan on niin alhaalla että ne tekee ihan oudon näköiseksi. Rumat tissit?
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
12.03.2019
Hei "rumat tissit"!
Kyselit rinnoista ja niiden muodoista. Meillä jokaisella naisella on täysin uniikit, omanlaiset rinnat, eikä kenelläkään ole samanlaisia. Rinnat kasvavat ja muotoutuvat omaa tahtia. Keskimäärin rintojen kehitys kestää 3-5 vuotta. Rinnat eivät ole kuitenkaan koskaan täysin valmiit, sillä ne muuttuvat ja muotoutuvat koko elämän ajan. Rintojen koko ja ulkonäkö eivät yleensä vaikuta rinnan toimintaan, kuten esimerkiksi imetykseen. Rinnat muuttuvat jos tulet raskaaksi ja imetät, ne myös muuttuvat imetyksen jälkeen.
Rinnat koostuvat rauhaskudoksesta, rasvakudoksesta ja sidekudoksesta. Rintojen koko liittyy usein rasvakudoksen määräään. Jos on on hoikka, niin usein rinnat ovat pienemmät kuin henkilöillä, jonka kehossa on enemmän rasvakudosta. Rinnan rauhaskudoksen määrä on osittain perinnöllistä, sinulla on luultavasti hyvin samanmuotoiset rinnat kuin äidilläsi.
Nännipiha muodostuu erityyppisistä rauhasista ja sileästä lihaskudoksesta. Ihminen ei voi säädellä sileän lihaskudoksen toimintaa tahdonalaisesti, vaan se supistelee esimerkiksi veressä kiertävien hormonien vaikutuksesta. Jos on kylmä, nännipihan sileä lihaksisto yleensä supistuu ja nännin tulee paremmin esille. Tämän ilmiön tarkoitus on suojata rintarauhasia kylmältä.
Rintasi ovat täysin normaalit, kanna niitä ylpeydellä ja pidä niistä hyvää huolta! Ne ovat mukanasi koko elämän! :)
Ystävällisin terveisin seksologi Hannele :)