Verta ulostaessa
02.07.2014
Onko siis normaalia kun joskus kun pyyhii tosi paljon niin lopulta tulee ihan tosi pieni määrä pyyhiessä(piste)verta..josku tulee vähän enemmän jos esim. ummetusta. Olin kerran lääkärillä niin se vaan sano että ei mitään vaarallista ja ei tunnu pukamakudosta tms...hmm mutta ehkä ne on sisäisiä...

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
08.07.2014
Hei!
Valitettavasti kaikki terveydenhoitajamme ovat lomalla tällä hetkellä, mutta he ovat vastanneet samanlaisiin kysymyksiin Decibelin ruotsinkielisellä puolella aiemmin. Yritän nyt tiivistää sinulle, mitä he ovat vastanneet.
On hyvin mahdollista,että sinulla on joku pieni peräpukama peräaukon sisäpuolella tai jokin pieni toistuva haava siellä. Tämän kaltaiset ongelmat ovat tavallisia etenkin silloin, jos on toistuva ummetus, tai jos istuu paljon. Onneksi peräpukamista on paljon tietoa, esim. täällä http://www.perapukamienhoito.com/, ja saatavilla on useita hoitotuotteita mm apteekistä. Apteekistä saat myös ystävällisiä neuvoja erilaisista tuotteista - nämä ongelmat ovat niin yleisiä, että henkilökunta siellä tietää paljon - ja heillä on vaitovelvollisuuskin.
Toivottavasti ongelmasi häviää pian :)
Terv. nuorisotiedottaja Liselott