Kysymyksiä käteen vetämisestä
11.08.2019
Joo eli oon 14v ja oon alotellut käteen vetämisen. Kun vetelen noin 15sec käteen niin tulee sellanen outo olo että käteen vetäminen sattuu. Hetken päästä se sitten loppuu. Peniksen kärkeen tulee jotain nestettä kun runkkaan (ei spermaa). Spermaa ei millään tule vaikka vetelen kuinka kauan. Poika14v
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
13.08.2019
Hei Poika14!
Kiitos kysymyksestäsi. Käteen vetäminen eli runkkaus eli itsetyydytys on hyvä ja turvallinen tapa tutustua omaan kehoon ja seksuaalisuuteen. Itsetyydytystä voi tehdä monin tavoin. Tutustumalla omaan kehoosi opit, millaisesta kosketuksesta juuri sinä pidät.
Tältä Sexpon sivulta voit lukea tietoa siitä, mitä itsetyydytyksessä tapahtuu ja vinkkejä siihen, millä tavoin voit kokeilla itsetyydytystä: https://sexpo.fi/kootusti-tietoa/sooloseksi-tekee-hyvaa/.
Peniksen kärkeen ilmestyvä neste on todennäköisesti liukastetta, jota kutsutaan touhutipoiksi. Lainaus Sexpon sivuilta:
Peniksen juuren molemmilla puolilla hiukan eturauhasen alapuolella sijaitsevista Cowperin rauhasista erittyy kiihottumisen yhteydessä muutama tippa kirkasta eritettä. Näitä tippoja kutsutaan usein puhekielessä touhutipoiksi ja niiden tehtävänä on toimia liukasteena ja helpottaa peniksen liukumista yhdynnässä ja sooloseksissä sekä siemennesteen liikkumista.
Halutessasi voit kokeilla jotakin liukastetta käteen vetämisessä, sillä se voi ehkäistä kipua, josta mainitsit. Liukaste voi olla vaikkapa jotain hajusteetonta perusvoidetta, ruokaöljyä tai seksiin ja itsetyydytykseen tarkoitettua liukuvoidetta, jota saa tavallisista marketeista.
Terveisin, Riina | Nuortenelämä.fi