eroon seksuaalisista ajatuksista
05.07.2020
Hei. En oikein tiedä, voiko minua auttaa kukaan, mutta kerron silti tilanteestani. Olen 37v mies, eikä minulla ole vieläkään kokemusta seksistä. Haluaisin päästä kokonaan eroon kiinnostuksestani seksiin, mutta en ole onnistunut siinäkään. Olen täysin varma, etten koskaan tapaa naista, jonka kanssa pääsisin seksiä harrastamaan. En ole koskaan edes yrittänyt löytää naista, joten olen täysin avuton siinä mielessä. Ainut keino päästä tilanteessa eteenpäin olisi siis saada kaikki seksiin liittyvä pois mielestä. Se olisi suuri helpotus minulle. Tähän juuri kaipaisin apua. Miten pystyisin työntämään kaiken mieltäni vaivaavan pois ajatuksistani? Pitäisi siis saada loppumaan pornon katselu ja itsetyydytys. Lukemattomista yrityksistä huolimatta se ei ole onnistunut. Olen liian heikkoluonteinen. Kun minulla on paljon aikaa, sorrun aina uudestaan ja uudestaan. Haluaisin myös, että osaisin olla vilkuilematta naisia. Katselen usein naisten takapuolia kaupungilla liikkuessani. Sekin pitäisi saada loppumaan. Tunnen, ettei elämälläni ole mitään merkitystä. Jos pääsisin eroon noista ikävistä asioista ja ajatuksista, voisi loppuelämäni muuttua paljon paremmaksi. Omin avuin en tule tässä onnistumaan, ja siksi olisi kiva, jos saisin apua asiantuntijalta.
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
07.07.2020
Hei!
Tahtoisit siis eroon seksuaalisista ajatuksista, mutta koet sen olevan mahdotonta omin avuin. Tahtoisit apua asiantuntijalta. Sinusta myös tuntuu, ettei elämälläsi ole mitään merkitystä.
Suomen Mielenterveys ry:n mukaan seksuaaliset tarpeet ovat yhtä luonnollisia kuin vaikkapa ravinto ja uni. Jokainen määrittelee itse oman seksuaalisuutensa ja sen merkityksen elämässään. Seksuaalisuuteen ei välttämättä kuulu seksi. Seksuaalisuus on kuitenkin osa elämää ja ihmisyyttä.
Haluaisit onnistua työntämään kaiken mieltäsi vaivaavan pois ajatuksistasi. Luulenpa, että asioiden poistaminen mielestä ei onnistu ilman, että noita mieltä vaivaavia asioita käsittelee ja tarvittaessa hakee ammattilaisen apua.
Seksuaalisuuteen liittyviin ongelmiin apua saa seksuaaliterapeuteilta ja seksuaalineuvojilta sekä perusterveydenhuollon terveydenhoitajilta ja lääkäreiltä. Ammattilaisen kanssa on hyvä keskustella myös elämän kokemisesta merkityksettömäksi.
Tässä pari esimerkkiä, joista saat asiantuntijoiden apua:
·         Sexpo tarjoaa maksutonta neuvontaa seksuaalisuuden, seksin, sukupuolisuuden ja ihmissuhteiden kysymyksissä netissä, puhelimitse, videopuhelun välityksellä ja kasvokkain.
·         Väestöliitto tarjoaa maksullista seksuaaliterapiaa.
·         Myös paikkakuntasi terveysasemalla autetaan sinua.
Toivottavasti pääset tilanteessasi eteenpäin.
Tsemppiterkuin, Riina | Nuortenelämä.fi