liukuvoiteen ostaminen
20.09.2020
Ovatko liukuvoiteet apteekissa kalliimpia kuin kaupoissa tai netistä tilattuna? Haluaisin ostaa lämmittävää silikonipohjaista liukuvoidetta, enkä löydä sitä ruokakaupoista, enkä uskalla tilata netin kautta. Apteekissa saisin palvelua, mutta arveluttaa tulisiko se kuinka kalliiksi.
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
21.09.2020
Hei,
Liukuvoiteiden hinnat sekä valikoima vaihtelevat paljon ruokakauppojen sekä apteekkien välillä. Apteekeissa on yleisesti hieman korkeammat hinnat kuin ruokakaupoissa, mutta valikoima on usein myös parempi.
Lämmittävät liukuvoiteet näyttäisivät kaikki olevan vesipohjaisia. Edullisimmat niistä maksavat apteekissa hieman päälle 10e (50ml). En usko lämmittävää liukuvoidetta olevan ruokakauppojen valikoimassa.
Verkkokaupoissa on apteekkeja ja ruokakauppoja laajempi valikoima. Tosin – kuten mainitsit – palvelua ei saa yhtä kätevästi kuin apteekissa. Asiakaspalvelun kautta voi tietenkin kysyä neuvoa, jos haluaa. Verkkokauppojen osalta suosittelen valitsemaan ennestään tutun verkkokaupan - kuten kumiukko.fi, sinful.fi tai kaalimato.com. Verkkokauppojen miinuksena on kuitenkin se, että pienistä verkkokauppaostoksista joutuu maksamaan postimaksun.
Parasta olisi käydä vertailemassa hintoja ja valikoimaa apteekeissa tai tilata verkkokaupasta, jos tarvitset jotain muita tuotteita samalla.
Terveisin, Piia