squirttaaminen
10.11.2022
Kiinnostaisi tietää naisten squirttaamisesta. Mistä se neste tarkalleen tulee? Olisiko mahdollista, että se tulisi miehen suuhun? Maistuuko se makealle? Kuinka paljon sitä voi tulla? Tuleeko se samaan aikaan orgasmin kanssa?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
10.11.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Esille nostamasi asia eli squirttaaminen on tapahtuma, josta puhutaan joskus naisen ejakulaationa. Silloin tyttötyypillisistä elimistä saattaa purskahtaa orgasmin hetkellä, voimakkaan kiihottumisen seurauksena TAI paineen seuraksena nestettä. Nesteen määrä voi vaihdella; joskus nestettä tulee niin vähän, että sitä ei edes huomaa. Joskus nestettä saattaa tulla parin desilitrankin verran.
Squirttauksessa purkautuva neste ei ole virtsaa, vaikka neste tuleekin virtsaputkesta. Virtsarakon vieressä sijaitsevat Skenen rauhaset erittävät tätä nestettä, joka on väritöntä tai maitomaista ja miltei hajutonta. Maku voi olla makeahko ja se voi olla sitä myös olematta. Tämä riippuu monista seikoista,kuten siitä kuinka kauan nainen on ollut kiihottunut, kuinka paljon nestettä erittyy, tupakoiko nainen, onko hän juonut alkoholia jne. Suuseksissä on mahdollista, että squirttauksessa syntyvää nestettä voi joutua vastapuolen suuhun. Mikäli kumppani on tuttu ja voidaan varmistua siitä, että hän ei kanna sukupuolitautia, ei nesteen ajautumisesta suuhun ole sinänsä mitään haittaa. Kuitenkin kehotan käyttämään aina suuseksisuojaa suuseksiä annettaessa.
Haluan vielä muistuttaa, että squirttaaminen ei tarkoita samaa kuin hyvä tai nautinnollinen seksi. Kaikki naiset eivät squirttaa ja tämä on yhtä ok kuin se, että jotkut naiset squirttaavat. Toki squirttaamista voi harjoitella yksin tai yhdessä kumppanin kanssa, mutta tästä ei kannata ottaa stressiä itselleen tai tehdä tästä suoritetta!
Terkuin Stinke