lögner
29.06.2020
hejsan!
jag skriver åt er för att jag behöver hjälp med att sluta ljuga så mycket. Jag ljuger om ALLDELES för mycket och ofta gör jag det helt i onödan. Varenda dag så hittar jag på lögner för att få mitt liv att verka intressant och har haft problem med det ändå sen jag var liten.
Hjälp snälla!

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
02.07.2020
Hej!
Vad bra att du har upptäckt detta själv och kommit till en insikt. Du verkar redan ha lagt märke till när det händer och att det sker varje dag. En fråga som du kunde fundera över: Varför vill du göra så att ditt liv skulle verka intressantare?
Ofta så tror man att andra har mycket på gång och ett så intressant liv – utgående från det som människor sätter upp på sociala medier. En bild som man sätter upp på sociala medier beskriver en sekund. Alla har tråkiga stunder och dagar, och jag ser det som en bra tid att ha tråkigt – man får ladda batterierna.
Hur är det med din självkänsla? Tycker du om dig själv? Det är viktigt att man tycker om sig själv och kan acceptera både sina goda sidor och de sidor som är mindre bra. Länkar här till våra infosidor om självkänsla och självförtroende – där finns många tips på hur man kan göra för att stärka sin självkänsla.
Ta hand om dig!
Kram, Ida