Ahdistus?
25.12.2018
Mulla on kokoajan ahdistusta.. Se mikä on suurin ongelma on se et musta tuntuu et kokoaja on tapahtumas jotai pahaa (esim. Et läheisille sattuu jotai pahaa yms). Mä en pysty käymään koulua kunnolla ja mua pelottaa aina et mitä seuraavaks tapahtuu.. mitä mun pitäis tehä?
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
03.01.2019
Hei! Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit, että sinulla on ahdistusta ja pelkäät että läheisille tapahtuu jotain pahaa. Ahdistus ja pelko ovat ihmisen  tavallisia tuntemuksia. Kasvat koko ajan ja tulet tietoisemmaksi ympäröivästä maailmasta ja huolet lisääntyvät sitä mukaa. Lapsena ei huolehdi juuri mistään, koska aikuisten tehtävänä on pitää huoli lapsista. Huolehtiminen on välittämistä, sinun läheiset ovat sinulle tärkeitä ja rakkaita. Oletko puhunut asiasta kenellekään? Ystäville? Vanhemmille? Voit myös kirjoittaa tuntemuksia ylös, sekin helpottaa monesti oloa. Jos sinusta tuntuu, että ajatukset eivät kulke eteenpäin ja jatkuva huoli rasittaa voit kääntyä terveydenhoitajan, opettajan, psykologin tai kuraattorin puoleen. He ovat aikuisia ammattiauttajia ja töissä koulussa teitä varten. Heillä on vaitiolovelvollisuus, eli he eivät saa kertoa mitään kertomaasi  ulkopuolisille ilman sinun lupaa.
Mukavaa ja huoletonta tätä vuotta! :)
Ystävällisin terveisin; Hannele