ei orgasmia
08.02.2021
Aina kun harrastamme tyttöystäväni kanssa seksiä, ja vaikka sessio kestäisi kuinka kauan niin tyttöystäväni ei saa orgasmia lainkaan.. mikä voisi helpottaa asiaa? Haluaisin, että hänkin saisi edes joskus oikein kunnon orgasmin.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
10.02.2021
Hei,
Voi olla monia asioita, jotka vaikuttavat naisten kykyyn saada orgasmi. Toisaalta naisten keskuudessa on melko yleistä se, että ei ole koskaan saanut orgasmia (joko yksin tai kumppanin kanssa), mutta monet psyykkiset tekijät – kuten luottamus, kyky rentoutua ja stressi – voivat vaikuttaa asiaan. (Se, että stressaat sitä, että hänen tulisi saada orgasmi, ei tee asiasta helpompaa. Kaikki seksiin liittyvät stressin muodot ovat negatiivisia.)
Ensinnäkin teidän tulisi miettiä, saako hän orgasmin yksin ja kokeeko hän, että HALUAA saada orgasmin kanssasi. (Se voi kuulostaa itsestäänselvyydeltä, mutta se ei ole sitä. Orgasmin saaminen toisen ihmisen kanssa voi näyttää toisen haavoittuvuuden – eikä ole itsestään selvää, että kaikki haluavat sitä.) Jos on niin, että hän voi saada orgasmin yksin ja että hän toivoo sitä yhtä paljon kuin sinä, voitte miettiä, miten asiat ovat toisin silloin, kun hän on yksin. On aika itsestään selvää, että yhdyntä tuntuu erilaiselta kuin itsetyydytys, koska silloin on suurempi mahdollisuus vaikuttaa paineeseen ja tahtiin. Tilastojen mukaan on melko epätavallista, että tyttö saa orgasmin pelkästään siitä, kun penis liikkuu emättimen sisällä edes ja takaisin – vaan se vaatii kitkaan apua joko käden tai oikean asennon avulla.
Voit pyytää tyttöystävääsi näyttämään, miten hän tekee sen itse – joko niin, että katsot tai hän ohjaa kädelläsi. Voitte myös kokeilla käyttää vibraattoria.
On mielestäni hyvä asia, että olet kiinnostunut siitä, että tyttöystävästäsi tuntuu hyvältä, mutta tee se lähtökohtaisesti sen perusteella, mitä hän haluaa kokea, eikä sen, mitä sinä poikaystävänä tarvitset. Se, että hän ei ole vielä saanut orgasmia, on ehdottomasti jotain, jota voitte työstää, mutta vältä tekemästä siitä suorittamista. Seksin pitäisi olla mukava asia – ei jotain, josta sinun on ”selviydyttävä”.
Terveisin, Tessi