Itsetyydytyksen vähentäminen
20.02.2021
Hei. Haluan vähentää itsetyydytystä pitämällä penislukkoa. Pyysin ystävääni pitämään penislukon avaimia ja hän saisi päättää milloin lukko avataan. Hän sanoi että 2-3 viikkoa voisi olla hyvä aika. Nyt on viikko melkein mennyt. Onko tämä terveydelle haitallista?? Timo
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
23.02.2021
Moi!
En ole aivan varma tarkoitatko, että onko terveydelle haitallista pitää penislukkoa 2–3 viikkoa vai onko terveydelle haitallista olla tyydyttämättä itseään.
Jos tarkoitat ensimmäistä, kannattaa lukea lukon mukana tulleet ohjeet. Ehkä voit myös selvittää terveydenalan ammattilaiselta, mikäli lukon käyttöön liittyy terveyshaittoja. Uskon kuitenkin, että sinulla ei ole syytä huoleen, jos käytät lukkoa oikein ja noudatat käyttöohjeita.
Jos mietit, onko terveydelle haitallista olla itsetyydyttämättä, vastaus on ei. Itsetyydytyksellä on myönteisiä vaikutuksia, mutta ei kuitenkaan ole haitallista olla tyydyttämättä itseään. Joskus tauko voi jopa lisätä nautintoa, kun seuraavan kerran tyydyttää itseään. Hyväkysymys-sivulta voit lukea lisää itsetyydytyksestä ja sen vaikutuksesta terveyteen
Kivaa kevättä sulle!:)
Terveisin, Sini | Nuortenelämä.fi